خون گریستن آسمان

خون گریستن آسمان


یک سند تاریخی انگلیسی به صراحت گویای آن است که در سال61 هجری آسمان براستان خون گریست.

روایت شیعه و دیگر فرقه های اسلامی براین نکته همراستان هستند،که شهادت امام

حسین(ع)در روز دهم محرم الحرام سال61هجری صرفا یک حادثه معمولی در تاریخ اسلام یا

تاریخ بشری نبوده بلکه دردناکترین حادصه بوده که زمینو آسمان براین حادثه اندوهگین شدند،در

ضمن نخستین کسی که در مدینه برای شهادت امام حسین (ع)مرا به گریه و زاری بلند کرد

((ام سلمه)) همسر پیامبر (ص)بود آن حضرت شیشه ای به محتوای خاک به لو داده اند و

فرمودند:جبرئیل به من خبر داد وگفت:هرگاه از این خاک خون جوشید بدان که حسین کشته شده

است.ام سلمه این خاک را نگه داشت وپس از رفتن امام(ع)بسوی مدینه بدان مینگریست.

هنگامی که دید از آن خاک خون جوشید فریاد زد وا حسیناه ،وا ابن رسول الله !تمام زنان


باشنیدن صدای او به گریه و زاری پرداختند،حضرت زینب (س)درروزعاشورابه مردم فرمودند:آیا از اینکه آسمان خون گریسته است شگفت زده شده اید.


مورخان در کتب متعدد آمورده اند که در این روز در بیت المقدس هرسنگ را پشت و رو میکردند زیر آن خون تازه می دیدند و پدیده خورشید گرفتگی تا سه روز ادامه یافت.

روایت زیر موید این معناست:زیدبن عمر کندی به نقل از ام حیان گفت وقتی امام حسین (ع)به شهادت رسید،
تا3روز خورشید گرفته بود.


اما سند انگلیسی:

این سند تاریخی نیز این حقایق را تایید میکند،در صفحه 38 کتاب وقایع دوران آنگو ساکسون (The Anglo-saxonchronicle)

ترجمه و ویرایش میشل اسوانتون(Swantonmichaeh)

که در سال 1996میلادی در انگلستان به چاپ رسیده ودرسال 1998میلادی از سوی دانشگاه

Exetrolدر ایالت نیویورک تجدید چاپ شده است چنین آمده است:

Britain There Was Bloody Rain Turned To Blood ,685,Here In And Milk And Butter
Were  



معنای عبارت فوق چنین است:


در سال685میلادی این جا در بریتانیاآسمان خون بارید وهرجا سیرباکره خوراکی بود تبدیل به

خون شد یارنگ آن سرخ شداگرزمانیاشده یعنی سال685رابه سال هجری تبدیل کنیم این زمان

باسال 61هجری قمری مطابق خواهد بود یعنی همان سالی که سیدوسالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) به همراه اصحاب و خاندانش به شهادت رسیدند.


منبع:گذشته سرخ آینده سبز

پرسیده شد ز ما که کجا سینه زن شدید...؟

پرسیده شد ز ما که کجا سینه زن شدید...؟

«در فاطمیه بود که ما سینه زن شدیم»*

با پیرهن سیاه عزا سینه زن شدیم 

در روضه هایتان همگی پر زدیم و بعد

همراه ساکنان سماء سینه زن شدیم 

گفتی جواز کرببلا روضه ی من است

اصلا به عشق کرببلا سینه زن شدیم 

بر سینه های سینه زنان مهر می زنی

ما هم به شوق مهر شما سینه زن شدیم 

ما نذر کرده ایم که قربانی ات شویم

در راه رفتن به منا سینه زن شدیم.. 

در صحن قدس سینه زدن چیز دیگریست

در کنج صحن قدس رضا سینه زن شدیم...

منبع:شیرین تر از عسل

نام فلسطین را در ماه محرم زنده کنید‎

نام فلسطین را در ماه محرم زنده کنید‎

از روز چهارشنبه گذشته موج جدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه آغاز شده که تاکنون بیش از 30 کشته و 400 زخمی برجای گذاشته است.

این موج جدید از حملات رژیم صهیونیستی تنها دو روز قبل از ماه محرم آغاز شده است و امروز روز چهارمی است که این حملات ادامه دارد.

سال 1380 نیز در همین دوران بود که صهیونیست‌ها حملاتی را علیه مردم فلسطین آغاز کردند و مقام معظم رهبری در آن زمان سخنانی درباره ضرورت زنده نگه داشتن نام فلسطین در ماه محرم بیان داشتند.

آنچه در زیر می‌آید سخنان مقام معظم رهبری در 21 اسفند 1380 است که در پایان‌ درس‌ خارج‌ ایشان ایراد شده است.

 

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ صبح‌ امروز[12 اسفند 1380] در پایان‌ درس‌ خارج‌، قیام‌ امام‌ حسین‌(ع‌) را موجب‌ ماندگاری‌ اسلام‌ و قرآن‌ و حماسه‌ای‌ بی‌نظیر در تاریخ‌ اسلام‌ و بشریت‌ دانستند و تصریح‌ کردند: امروز گره‌گشای‌ مردم‌ فلسطین‌ و نجات‌ دهنده‌ آنان‌ درس‌ قیام‌ امام‌ حسین‌ (ع‌) و ادامه‌ راه‌ انتفاضه‌ است‌.

ایشان‌ با اشاره‌ به‌ وضعیت‌ کنونی‌ فلسطین‌ و جنایتهای‌ وحشیانه‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ در روزهای‌ اخیر، علماء، روحانیون‌ و خطباء را به‌ زنده‌ نگه‌ داشتن‌ یاد و نام‌ فلسطین‌ در ماه‌ محرم‌ توصیه‌ و خاطرنشان‌ کردند: امروز متأسفانه‌ دنیای‌ اسلام‌ به‌ وظیفه‌ خود در قبال‌ فلسطین‌ به هیچ‌ وجه‌ عمل‌ نمی‌کند و تاریخ‌ در قضاوت‌ آینده‌ خود از سران‌ کشورهای‌ اسلامی‌ به‌ بدی‌ یاد خواهد کرد.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ افزودند: امروز دل‌ ملتهای‌ اسلامی‌ پر از کینه‌ و عداوت‌ نسبت‌ به‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ و حامیان‌ این‌ رژیم‌ است‌ اما سران‌ کشورهای‌ اسلامی‌ با مهار ملتها اجازه‌ نمی‌دهند آنان‌ حمایت‌ خود را از ملت‌ فلسطین‌ علنا بیان‌ نمایند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ اینکه‌ عده‌ای‌ در دنیا تلاش‌ دارند تا نام‌ فلسطین‌ فراموش‌ شود و شیوه‌ مبارزه‌ مسلمانان‌ فلسطین‌ زیر سؤال‌ رود تأکید کردند: تنها راه‌ آزادی‌ ملت‌ فلسطین‌ ادامه‌ انتفاضه‌ و شیوه‌ مبارزه‌ای‌ است‌ که‌ آغاز کرده‌اند.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با اشاره‌ به‌ پخش‌ تصاویری‌ از لحظه‌ وداع‌ یک‌ مادر فلسطینی‌ با فرزند رزمنده‌ شهادت‌طلب‌ خود تصریح‌ کردند: ملتی‌ که‌ این‌ چنین‌ روحیه‌ و شجاعت‌ را دارد قابل‌ ماندن‌ و پیروز شدن‌ است‌.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در پایان‌ خاطرنشان‌ کردند: باید از فرصت‌ ماه‌ محرم‌ جهت‌ تبیین‌ مسئله‌ فلسطین‌ با استدلالهای‌ متین‌ و قوی‌ استفاده‌ شود تا عده‌ای‌ خناس‌ نتوانند مسئله‌ وجوب‌ دفاع‌ از مردم‌ فلسطین‌ را که‌ از روشن‌ترین‌ مسائل‌ زمان‌ است‌، زیر سؤال‌ ببرند.

یک‌ عده‌ای‌ در دنیا می‌خواهند نام‌ فلسطین‌ فراموش‌ بشود یک‌ عده‌ای‌ می‌خواهند رفتار امروز فلسطینیها زیر سؤال‌ برود که‌ آقا چه‌ فایده‌ دارد چکار می‌کنند همینطور می‌پرانند چه‌ فایده‌ای‌ دارد همه‌ فایده‌ این‌ جاست‌ اگر بناست‌ ملت‌ فلسطین‌ واقعا آزادی‌ خودش‌ را بدست‌ بیاورد جز این‌ راهی‌ ندارد بنده‌ منظره‌ اون‌ مادری‌ که‌ با پسرش‌ وداع‌ می‌کرد دیروز در تلویزیون‌ دیدم‌ بسیار هم‌ دلم‌ پر از غم‌ شد هم‌ دلم‌ پر از امید شد غم‌ بخاطر اینکه‌ انسان‌ ببیند که‌ دنیای‌ اسلام‌ چه‌ گوهرهای‌ ارزنده‌ای‌ را دارد و نمی‌شناسد مثل‌ اون‌ مادر و دارد و قدردانی‌ نمی‌کند مثل‌ اون‌ پسر اون‌ مادر می‌گفت‌ اگر صد تا پسر مثل‌ این‌ فرزندم‌ داشته‌ باشم‌ همه‌ را در این‌ راه‌ می‌دهم‌ اینها را نمی‌شناسد دنیای‌ اسلام‌ این‌ گوهرهای‌ گرانبها را قدر نمی‌داند غم‌ از این‌ جهت‌ و امید از این‌ جهتی‌ که‌ ملتی‌ که‌ این‌ روحیه‌ درش‌ هست‌ روحیه‌ آن‌ مادر و آن‌ پسر که‌ می‌آیند جلوی‌ تلویزیون‌ و خودشان‌ را نشان‌ می‌دهند و با هم‌ خداحافظی‌ می‌کنند و این‌ مادر می‌داند که‌ این‌ بچه‌ بناست‌ برود تا دو ساعت‌ دیگر به‌ قتل‌ برسد این‌ جوان‌ رعنا را می‌فرستد بطرف‌ میدان‌ جنگ‌ ملتی‌ که‌ این‌ شجاعت‌ را دارد این‌ ملت‌ قابل‌ این‌ است‌ که‌ بماند قابل‌ این‌ است‌ که‌ پیروز شود.

نام‌ فلسطین‌ را یاد فلسطین‌ را مجاهدات‌ فلسطین‌ را جنایات‌ عجیب‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ در این‌ روزهای‌ اخیر را در ایام‌ محرم‌ زنده‌ کنید این‌ در همان‌ جهت‌ است‌ این‌ در جهت‌ حرکت‌ امام‌ حسین‌ (ع‌) است‌. امروز دنیای‌ اسلام‌ به‌ وظیفه‌ خود هیچ‌ عمل‌ نمی‌کند امروز سران‌ دنیای‌ اسلام‌ جزو کسانی‌ هستند که‌ تاریخ‌ از یکایک‌ اینها به‌ بدی‌ یاد خواهد کرد برای‌ خاطر اینکه‌ اینها اگر همین‌ ملتهای‌ خودشان‌ را آزاد بگذارند بگویند هرچه‌ که‌ احساساتتان‌ نسبت‌ به‌ فلسطین‌ هست‌ همان‌ را ابراز کنید دنیای‌ اسلام‌ به‌ تلاطم‌ درمی‌آید.

مراسمات عزاداری درحضور رهبری

 

ابام تاریخ قبل از منبر سخنران عزاداری
شب اول پنجشنبه 7 محرم-2/9/91 دعای توسل:مهدی سماواتی حجت الاسلام صدیقی میثم مطیعی
شب دوم جمعه 8 محرم-3/9/91 مرتضی طاهری حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی محمود کریمی
شب سوم شنبه 9 محرم- 4/9/91 منصور نورائی حجت الاسلام پناهیان سعید حدادیان
شب چهارم یکشنبه 10 محرم- 5/9/91 سیدمحمد موسوی حجت‌الاسلام رفیعی محمدرضا طاهری
شب پنجم دوشنبه 11 محرم-6/9/91 صادق آهنگران حجت‌الاسلام عالی مهدی سلحشور

 

سلام بر محرم...

   این راز پر از عذاب پیشت باشد

                  تصویر منِ خراب پیشت باشد

                                    شاید که محرمت نبودم آقا

                                           این اشک علی الحساب پیشت باشد 

« ماذا یَعنی لبّیکَ یا حُسَین »

« ماذا یَعنی لبّیکَ یا حُسَین »

 

 

لَبّیکَ یا حُسَین یَعنی أنَّکَ تَکونُ حاضِراً فی المَعرَکَه وَلو کُنتَ وَحدَه وَلو تَرَکَکَ النّاس وَاتَّهَمَکَ النّاس وَخَذَلَکَ النّاس

 

لبّیکَ یا حُسَین یَعنی أن تَکونَ أنتَ و مالُکَ وَ أ هلُکَ وَ أولادُکَ فی هذه المَعرَکه

 

لََبَّیکَ یا حُسَین یَعنی أن تَدفَعَ الاُمُّ بِوَلَدِها لِیُقاتل فَإذا استُشهِدَ و احتُزَّ رأسُه وَ اُلقیَ بِهِ إلی آُمِّهِ وَضعتهُ فی حِجرِها وَ مَسَحَت الدَّمَ و التُّرابَ عن وَجهِهِ وَ قالَت لَهُ راضیَةً مُحتَسِبَةً بَیَّضَ اللّهُ وَجهَکَ یا بُنَیَّ کَما بیَّضتَ وَجهی عِندَ فاطِمَةَ الزَّهراءِ یَومَ القیامَه

 

 

« هذا یَعنی لََبَّیکَ یا حُسَین »

 

 

لَبَّیکَ یا حُسَین یَعنی أن تأتی الاُمُّ وَ الاُختُ وَ الزّوجَه لِتُلبِسَ زوجَها أو أخاها أو إبنَها جامةَ الحَرب و تَد فَعُه إلی الجِهاد

 

 

لبّیکَ یا حسَین یَعنی أن تُقَدِّمَ زَینَبُ لأخیها الحُسَین جَوازَ المَنیَّةِ و الشَّهادة

 

 

« هذا یَعنی لََبَّیکَ یا حُسَین »

 

راه شهادت هنوز باز است پس برایمان دعا کنید تا از خیل یارانمان عقب نمانیم.

نذرمیثم تمار

بسم الله الرحمن الرحیم


ما جمله هوادار تو هستيم آقا

عمري است گرفتار تو هستيم آقا

كافي است كه لب تر بكني ، مي ميريم

ما ميثم تمار تو هستيم آقا

دَر هم بخر از خوب و بد ما بگذر

اي خوب ترين ، يار تو هستيم آقا

احسان بنما و طلبت افزون كن...

بر ما كه بدهكار تو هستيم آقا

اي شاه مران خيل غلامانت را

ما خادم دربار تو هستيم آقا

بگذار كه بر گِرد شما خوش باشيم

تو باغ گلي ، خار تو هستيم آقا

گل گفتم و دل در اظطراب افتاد و...

در سينه ي شعرم التهاب افتاد و...

رنگ از رخ شعر من پريد از اين حرف

در قافيه هايم انقلاب افتاد و...

اي واي خدا خير كند امشب را

در خاطر من طفل رباب افتاد و...

ظهري كه ميان خيمه ها آب نبود

اصغر"ع" ز عطش به پيچ و تاب افتاد و...

چشمان علي"ع" به سينه ي مادر بود

مادر جگرش گشت كباب، افتاد و...

از بس ز عطش به صورتش چنگ زده

مادر چه كند؟؟ فكر طناب افتاد و...

چون حال و هواي حرم اينگونه بديد

سقاي حرم به فكر آب افتاد و...

برخاست ز جا بسوي شط كرد شتاب

تا قطره ي آبي برساند به رباب

يك مشك ز آبِ نهر پر كرد ولي...

اين اول روضه بود و آغاز عذاب

بگذار نگويم كه چه آمد به سرش...

بگذار نگويم كه ز خون گشت خضاب

بگذار نگويم كه سرش از چه شكست

يا از چه شد اهل خيمه ها خانه خراب

بگذار كه آرام بگيرم امشب

بگذار كه من لال بميرم امشب.
شعر از هاشم

محرم91

رم 92

[ دوشنبه پانزدهم آبان 1391 ] [ 0:19 ] [ ] [ نظر بدهید ]

چرا امام حسین (ع) راهی کوفه شد؟

در تاریخ پر فراز و نشیب قیام عاشورا، روز دوم محرم، نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.اگر قطعات روایات گوناگون را از گوشه و کنار، پیش هم بگذاریم، درمی‌یابیم که دوم محرم، روزی است که حضرت سیدالشهدا (ع) خبری دریافت می‌کند و از خیانت کوفیان آگاه می‌شود و به جای کوفه در بیابان کربلا منزل می‌کند و می‌گوید: «اللهم انى اعوذ بک من الکرب و البلاء».
کد خبر: ۲۸۵۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۵
در تاریخ پر فراز و نشیب قیام عاشورا، روز دوم محرم، نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. اگر قطعات روایات گوناگون را از گوشه و کنار، پیش هم بگذاریم، درمی‌یابیم که دوم محرم، روزی است که حضرت سیدالشهدا (ع) خبر شهادت سفیر خود در کوفه را ـ که در هشتم ذیحجه به شهادت رسید ـ دریافت می‌کند و به یقین از خیانت کوفیان آگاه می‌شود و به جای کوفه در بیابان کربلا منزل می‌کند و می‌گوید: «اللهم انى اعوذ بک من الکرب و البلاء».
 
پیش از این از گوشه و کنار و در منزل‌های گوناگون، امام از زبان رهگذران و مسافران از رنگ باختن ایمان کوفیان به امام خبر داده بودند، ولی ایشان به دلیل پیمانی که با کوفیان بسته بود و به استناد بیعت هجده هزار نفری کوفیان با مسلم بن عقیل ـ که در چنین روزی امام خبر شهادتش را دریافت می‌کند ـ مصمم راه کوفه را در پیش گرفته بود.

در تاریخ آمده است: امام در راه کوفه روزی با طرماح، نوه حاتم طائی برخورد می‌کند و طرماح به امام می‌گوید که «برویم قبیله ما، جای امنی است، کوفه علیه شما لباس رزم پوشیده...» و امام در پاسخ به او به عهدی که با کوفیان بسته اشاره می‌کند. امام چنین به عهدی که با کوفیان بسته بود، مصمم بود تا اینکه شواهد و قرائن که سر بریده مسلم بن عقیل مهمترین آن‌ها بود، این خبر را به کاروان امام می‌دهد که بیعت کوفیان به عادت همیشگی این قوم رنگ باخته است.

درباره اینکه چرا امام حسین (ع) به وعده کوفیان اعتماد کرد و با همه شواهد و قرائنی که بود و با همه اظهارنظرهایی که در این باره می‌شد، راهی این شهر شد، تحلیل‌های گوناگونی هست، به ویژه که برخی از شبهه افکنان به ماجرای عاشورا، این حرکت امام را در تضاد با ادعای عالم بودن ائمه معصومین به عالم غیب می‌دانند. برای این منظور بد نیست روند تاریخی حرکت عاشورایی امام را تا سکنی گزیدن در کربلا بررسی کنیم.

معاویه در پانزدهم رجب سال ۶۰ هجری درگذشت و دیری نپایید که یزید به عنوان جانشین او خود را امیرالمؤمنین نامید. چند روز طول کشید تا این خبر به مدینه برسد و یزید بخواهد از امام بیعت بگیرد. با این اوصاف، اگر ۲۸ رجب سال ۶۰ هجری که امام به خاطر سر باز زدن از بیعت با یزید، مدینه را ترک می‌کند، نقطه آغاز حرکت عاشورایی امام بدانیم تا روز عاشورا، ۱۶۲ روز، نزدیک به پنج ماه و اندی طول می‌کشد که در این میان، امام نزدیک به چهار ماه آن را در مکه حضور دارند؛ این به آن معناست که کوفه مقصد اول امام و گزینه اصلی او برای قیام نبود. حضور امام در مکه فرصت مغتنمی است تا در این شهر زیارتی که پناه زائران از سراسر جهان اسلام است، ایشان با سخنرانی و تبلیغ و فرستادن نامه به شیعیان شهر‌های مختلف برای متحد کردن موافقان خود اقدام کند.

اما سرانجام یک روز پیش از عید قربان و به دلیل اکراه امام از خون ریختن در مسجد الحرام، چه اینکه شایعات قوی مبنی بر ترور امام در موسم حج پیچیده بود، باعث شد تا ایشان مکه را نیز ترک کنند و در آن زمان، تنها کوفه بود که با فرستادن نزدیک به بیست و چهار هزار نامه برای قرار گرفتن در کنار امام اعلام امادگی کرده بود؛ بنابراین ایشان برای پاسخ به لبیک شیعیانش، راهی جز حرکت به سوی کوفه نداشت؛ هرچند کوفیان در‌‌ همان روز که امام مکه را به قصد کوفه ترک کرد، سفیر ایشان را در کوفه به قتل می‌رسانند.

در تاریخ آمده است که حتی پس از رسیدن خبر شهادت مسلم به کاروان امام، هنوز برخی بر این باور بودند که باید به سوی کوفه حرکت کرد. این عده با تأکید بر دو دل بودن کوفیان، حضور امام در این شهر و تأثیر کاریزمای ایشان را عامل پیروزی خود می‌دانستد و پافشاری فراوانی بر حرکت به سوی کوفه داشتند. چنان که به گواهی تاریخ، نرسیدن امام به کوفه را نیز خواسته دشمنان ایشان می‌دانستند؛ چنان که عمر سعد برای عمل به وصیت مسلم به امام نامه نوشت که به کوفه نیا یا والی مکه در هنگام خروج امام با زور می‌خواست جلوی امام را بگیرد و ایشان را از رفتن به کوفه بازدارد یا دست‌کم به سوی مقصد دیگری رهنمون سازد. با این حساب اگر ورود لشکر حر و سپس عمر سعد به کربلا نبود، شاید با پافشاری برخی یاران چون برادان مسلم بن عقیل ـ که قصد خونخواهی برادرشان را داشتند ـ امام همچنان راهی کوفه می‌شد.

اما افزون بر تاریخ‌نگاری از سیر تحولات در این حد فاصل شعبان تا محرم سال ۶۰ هجری، بد نباشد پاسخ سید مهدی شجاعی به پرسشی این چنین را ـ که در شماره ۳۳۹ هفته نامه همشهری جوان به چاپ رسیده ـ بیاوریم:
 
تکلیف حضرت حسین (ع) در وادی امامت، این است که فریاد استمداد مردم را بی‌پاسخ نگذارد، دست رد به سینه خلایق نزند و به دعوت و استغاثه مردم کوفه لبیک بگوید. یکی از بزرگ‌ترین هنرهای حضرت حسین (ع) این است که اشراف و احاطه و اطلاع، از بواطن (باطن‌ها) امور و آدم‌ها و عواقب کار‌ها و... کمترین تغییر و خللی در عملکرد عادی و زمینی او ایجاد نمی‌کند و تبصره‌های آسمانی را در قوانین زمینی دخالت نمی‌دهد (مگر به استثنا و از سر حکمت الهی).

یکی از هنرهای حضرت حسین ـ که خود معدن عاطفه است ـ این است که عطش طاقت سوز فرزند شیرخواره‌اش را می‌بیند، ولی دست به عالم ماورا نمی‌برد و از همه آب‌های عالم که در اختیار اوست، جرعه‌ای برای فرزندش نمی‌آورد و هنر برترش این است که او را سر دست می‌گیرد تا عاطفه و ترحم دشمن را برانگیزد و از این مسیر به سوی حقیقت، هدایت شود.

راز ضریح شش گوشه

راز ضریح شش گوشه

اما چرا برخلاف ضریح و مرقد امان دیگر، ضریح مرقد مطهر سیدالشهدا(ع) شش گوشه ساخته شده است.

در این باره روایت های گوناگونی وجود دارد. اما مجموع این روایت ها و آن چه نزدیک تر به منطق به نظر می رسد، آن چیزی است که شیخ مفید(ره) در کتاب «الارشادات» آورده است. او در بخشی از این کتاب نام 17 نفر از شهدای بنی هاشم در روزعاشورا را ذکر کرده و  نوشته است:«آنان پایین پای آن حضرت در یک قبر (گودی بزرگ) دفن شدند و هیچ اثری از قبر آنان نیست و فقط زائران با اشاره به زمین در طرف پای امام ـ علیه السّلام ـ آنان را زیارت می‌کنند و علی بن الحسین ـ علیهم السّلام ـ (علی اکبر) از جملة آنان است.برخی گفته‌اند: محل دفن علی اکبر نسبت به قبر امام حسین ـ علیه السّلام ـ نزدیک‌ترین محل است.»

در بعضی از روایات دیگر از جمله کتاب «کامل الزیارات» جعفر بن محمد قمی هم آمده است: «امام سجاد ـ علیه السّلام ـ (با قدرت امامت و ولایت) به کربلا آمد و بنی‌اسد را سرگردان یافت، چون که میان سرها و بدن‌ها جدایی افتاده بود و آنها راهی برای شناخت نداشتند، امام زین العابدین ـ علیه السّلام ـ از تصمیم خود برای دفن شهیدان خبر داد، آن گاه به جانب جسم پدر رفت، با وی معانقه کرد و با صدای بلند گریست، سپس به سویی رفت و با کنار زدن مقداری کمی خاک قبری آماده ظاهر شد، به تنهایی پدر را در قبر گذاشت و فرمود: با من کسی هست که مرا کمک کند و بعد از هموار کردن قبر، روی آن نوشت: «هذا قبر الحسین بن علی بن ابی طالب الّذی قتلوه عطشاناً غریباً»؛ این قبر حسین بن علی بن ابی طالب است، آن حسینی که او را با لب تشنه و غریبانه کشتند. پس از فراغت از دفن پدر به سراغ عمویش عباس ـ علیه السّلام ـ رفت و آن بزرگوار را نیز به تنهایی به خاک سپرد. سپس به بنی‌اسد دستور داد تا دو حفره آماده کنند، در یکی از آنها بنی‌هاشم و در دیگری سایر شهیدان را به خاک سپردند، نزدیک‌ترین شهیدان به امام حسین ـ علیه السّلام ـ فرزندش علی اکبر ـ علیه السّلام ـ است؛ امام صادق ـ علیه السّلام ـ در اینباره به عبدالله بن حمّاد بصری فرموده است: امام حسین ـ علیه السّلام ـ را غریبانه کشتند، بر او می‌گرید کسی که او را زیارت کند غمگین می‌شود و کسی که نمی‌تواند او را زیارت کند دلش می‌سوزد برای کسی که قبر پسرش را در پایین پایش مشاهده کند.

بنابراین به نظر می رسد گوشه های اضافی ضریح مطهر امام حسین(ع) محل دفن پسر بزرگ ایشان یعنی حضرت علی اکبر(ع) باشد و محل دفن  نوزاد شش ماهه اباعبدالله الحسین(ع) یعنی علی اصغر(ع) نیز روی سینه پیکر مطهر امام حسین(ع) باشد.

درختی که در روز عاشورا خون گریه می کند !!!؟

درختی که در روز عاشورا خون گریه می کند !!!؟

عزاداری به سبک قزوینی ها
 

عزاداری به سبک قزوینی هادرختی كه در عاشورا خون گریه می كند

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ضریح جدید امام حسین(ع) همزمان با آغاز ماه محرم به کربلا رسید.

به گزارش فارس، همزمان با آغاز ماه محرم ضریح جدید امام حسین(ع) به کربلا رسید و مورد استقبال مردم شعیه کربلا قرار گرفت.هفتاد درصد از قطعات ضریح جدید به کشور عراق و سپس با 5 دستگاه تریلیر به کربلا منتقل شد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 

برگزاری جلسه مشترک شورای هیئات مذهبی با اداره تبلیغات اسلامی نور


برگزاری جلسه مشترک شورای هیئات مذهبی با اداره تبلیغات اسلامی نور
مرتبط با :

به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم الحرام جلسه مشترک شورای هیئات مذهبی شهرستان نور با مسئولین کانون قرآن و مسئول واحد خواهران اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی نور، در این جلسه که روز 17 مهرماه جاری برگزار شد حجت الاسلام میثم رضایی نائب رییس شورای هیئت مذهبی استان مازندران و مسئول شورای هیئات مذهبی شهرستان نور با اشاره به نزدیک شدن ایام محرم الحرام خواستار برنامه های ویژه از جمله همایش عاشورایی، اعزام مبلغ و مبلغه به هیئات و مساجد ، اعزام مربیان و فعالان قرآنی به هیئات مذهبی و قرآنی در سطح این شهرستان شد .

وی همچنین با ارائه گزارشی از شناسایی مربیان قرآنی جلسات سنتی مساجد و مجامع مذهبی خواستار اجرایی شدن طرح یک هیئت، یک مرکز قرآنی با همکاری کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نور شد.

در ادامه این جلسه رضایی به تشریح عملکرد شورای هیئات مذهبی در طی یک سال اشاره کرد و اظهار داشت: شورای هیئات مذهبی شهرستان نور در طی سک سال گذشته فعالیت های خوبی را با همکاری اعضای شورا داشته است .

مسئول شورای هیئات مذهبی شهرستان نور ادامه داد: با نزدیک شدن ماه محرم الحرام از برنامه های ویژه شورای مذهبی شهرستان نور ساماندی هیئت های فعال ئو همچنین اعزام مبلغه به هیئت بانوان سطح شهرستان نور است که با همکاری اداره تبلیغات اسلامی این طرح در ماه محرم انجام خواهد گرفت.

در پایان جلسه اعضای شورای هیئات مذهبی نظرات و انتقاد های خود را جهت برگزاری برنامه ویژه ماه محرم ارائه دادند .




انتقال ضریح مرقد امام‌حسین به کربلا +عکس

انتقال ضریح مرقد امام‌حسین به کربلا +عکس
 


در آستانه فرارسیدن ماه محرم ضریح جدید حرم مطهر حضرت امام حسین(ع)، با هواپیما از ایران به عراق منتقل شد.
  به گزارش بعثه مقام معظم رهبری، این ضریح مطهر که در مدت چهار سال بدست هنرمندان برجسته کشورمان و با طراحی و نظارت استاد محمود فرشچیان ساخته شد عصر روز گذشته با هواپیما به فرودگاه نجف اشرف منتقل شد.

برای ساخت ضریح جدید مرقد مطهر اباعبدالله الحسین(ع) بیش از ۱۰۰ کیلوگرم طلا و دو تن نقره بکار رفته است.

هفتاد درصد از قطعات ضریح جدید که عصر روز گذشته به نجف اشرف منتقل شد.

این ضریح با طراحی و نظارت محمود فرشچیان هنرمند پیشکسوت نگارگری ایران، ‌با خوشنویسی سیدمحمد حسینی موحد، گروه قلم‌زنی به سرپرستی خدادادزاده در کارگاه نجاری آستانه مقدسه در شهر قم ساخته شده است.

این ضریح در مساحت ۸۶/۲۲ متر مربع با ابعاد ۵.۰۴ × ۷.۳۴ و ارتفاع ۴.۴۹ متر با ۲۰ پنجره ساخته شده که در آن از طلای ۱۸ عیار، نقره، مس، استیل و چوب ساج استفاده شده است.

در ساخت این ضریح مطهر از طلای خالص ۱۸ عیار، ۵۱۰۰ کیلو نقره خالص و ۵۵۰۰ کیلو چوب ساج استفاده شده است.

برای تاج ضریح و خطوطی که روی ضریح نقش می‌بندد از طلای خالص با عیار ۲۱ استفاده شده است که کار خوشنویسی این ضریح را نیز استاد موحد بر عهده داشت.

این ضریح با حضور ۸۵ نفر از هنرمندان اصفهانی، شیرازی و قمی ساخته شده که کار قلم‌زنی روی نقره را استادان اصفهانی در قم انجام داده‌اند.
 
 

1 / 2

گزارش تصویری؛ کودکان و کربلا  

گزارش تصویری؛ کودکان و کربلا
 
Share/Save/Bookmark
گزارش تصویری؛ کودکان و کربلا

ویژه نامه محرم

ویژه نامه محرم(روایت صوتی و متن)


روز اول : مسلم بن عقیل
مسلم بن عقيل کیست ؟ مسلم بن عقيل سفیر شهادت (1)
مسلم بن عقيل سفیر شهادت (2) دانلود مداحی ویژه روز اول
روز دوم محرم : ورود کاروان به کربلا
مدینه تا کربلا همراه با سیدالشهداء (علیه السلام) وجه تسميه كربلا
ورود به سرزمین کرب وبلا دانلود مداحی ویژه روز دوم
روز سوم محرم : حضرت رقیه س
حضرت رقیّه (س) در اوراق تاریخ غمنامه حضرت رقیه (س)
نام واقعی رقیه ؛ دختر امام حسین (ع) دانلود مداحی ویژه روز سوم
روز چهارم : فرزندان حضرت زینب س
حر بن یزید ریاحی و شهادت در کربلا فداکاری زینب (س) و فرزندانش در کربلا
فرزندان حضرت زینب (س) در روز عاشورا دانلود مداحی ویژه روز چهارم
روز پنجم محرم : عبدالله بن حسن ع
در ذکر شهادت عبدالله بن الحسن (ع) سیمای یاران امام حسين (ع)
نگاهی به ویژگی‏های اصحاب سیدالشهدا (ع) دانلود مداحی ویژه روز پنجم
روز ششم محرم : حضرت قاسم ع
ذکر مصیبت‏ حضرت قاسم (ع) قاسم بن حسن (ع)؛ اسوه نوجوانان
یادگار امام حسن (ع) در روز عاشورا دانلود مداحی ویژه روز ششم
روز هفتم محرم : حضرت علی اصغر ع
شهادت حضرت علی اصغر (ع) شهادت طفل شیرخوار امام حسین (ع)
شهادت علی اصغر (ع) التماس یا اتمام حجت دانلود مداحی ویژه روز هفتم
روز هشتم محرم : حضرت علی اکبر ع
اعتراف معاویه به شایستگی علی اکبر (ع) علي اکبر (ع)؛ الگوي ايمان و ادب و شجاعت
علی اکبر حسین (ع)؛ اولین شهید کربلا دانلود مداحی ویژه روز هشتم
روز نهم محرم : حضرت عباس ع
حضرت عباس (ع)؛ آيينه شجاعت و کرم شخصيت حضرت عباس (ع) پيش از واقعه کربلا
علمدار کربلا ماه بنی هاشم ، عباس
نقش ‏آفرینی حضرت عباس(ع) در حماسه عاشورا دانلود مداحی ویژه روز نهم
روز دهم محرم : امام حسین ع
ابعاد و فلسفه‌ي قيام عاشورا امام حسين (ع) از منظر نبي رحمت
جلوه هاى تربيتى قيام عاشورا عاشورا و امام حسین (ع) در کلام معصومين
فلسفه عزاداري و گريه برامام حسين(ع) دانلود مداحی ویژه روز دهم
گر وصال تو جان بود خريدارم يا حسين
مقتل شنیداری 1 - 2 - 3 سفر مجازی به کربلا ( پانوراما )
زیباترین تصاویر سه بعدی کربلای معلی(حرم و ضریح امام حسین ع)
دانلود مجموعه روضه و مرثیه و نوای حسینی پیام تسلیت ماه محرم ماه عزای حسینی ( امام حسین ع )
اشعار منتخب ویژه ایام محرم 1
اشعار منتخب ویژه ایام محرم 2
اشعار منتخب ویژه ایام محرم 3
اشعار منتخب ویژه ایام محرم 4
شمیم حزن ؛ بشنوید
بعثت خون ؛ مجلس عزاداری و منبر؛ بشنوید
روز شمار محرم

فیلتر عنوان 

مراسم عزاداری دهه اول محرم درماتمکده هیات انصارالمحسن(ع)

مراسم عزاداری ودعای پرفیض زیارت عاشورادردهه اول محرم همراه با سخنرانی ازتاریخ91/8/25پنج شنبه به مدت 13شب ادرس شهرستان نور خ-طالقانی ماتمکده هیات انصارالمحسن شهرستان نور -ذاکران کربلایی مرتضی جعفری- امیرمحمد رضایی-کربلایی مهدی شیر افکن - حاج صادق دهقانی شروع مراسم 8/30شب

عکسهای متحرک مذهبی امام حسین وعاشورا

س متحرک مذهبی-محرم ،امام حسین(ع)و عاشورا-31عکس
سه شنبه بیست و ششم مهر 1390 | منتظر...

شرکت بعضی ازدوستان هیات انصاردرهیات ماتمکده تهران

درتاریخ 91/8/16تعدادی ازدوستان هیات انصاربا حضوردر هیات ماتمکده تهران که با حضورمداح کشوری حاج حسن خلج برگزار شد شرکت نمودند

تصاویر/مراسم تشت گذاری در ورودیه محرم

تصاویر/مراسم تشت گذاری در ورودیه محرم
آیین تشت‌گذاری یکی از قدیمی‌ترین سنت‌ها و مناسک ایرانی است که در آستانه ایام محرم 

تاریخچه آیین طشت گذاری + عکس

 به نظر می‌ رسد این سنت، با الهام از اقدام سالار شهیدان و یادآور رفتار جوانمردانه امام حسین(ع) است؛ بر اساس روایتها عزاداران در روز ۲۷ذیحجه آب مشکها را در طشتها ریخته و لشکر حر و اسبان سپاه او را سیراب می‌ کنند.

واقعه کربلا و بسته شدن فرات به روی امام حسین(ع) و یارانشان و ایثارگریهای سقای کربلا برای رساندن آب به تشنگان و حماسه آفرینی یارانی که با لبانی تشنه، شهد شهادت را نوشیدند، به یقین قداست و جایگاه والای آب را در فرهنگ شیعیان و به خصوص ایرانیان که از دیرباز نیز از جایگاه خاص و معنوی برخوردار بوده، عمق و وسعت بسیاری بخشیده است تا جایی که انعکاس این امر را در فرهنگ مردم و به خصوص در شکل گیری آداب و رسوم و آیینها شاهد هستیم.

در کتاب “فرهنگ عاشورا” اثر جواد محدثی، در توضیح این سنت آمده است: مراسم طشت گذاری، مراسمی است سنتی که در عزاداری ایام عاشورا و عمدتا در شهرستان اردبیل برگزار می‏شود و طشتهای آب را که رمزی از فرات می باشد در مساجد و حسینیه ‏ها می‏آورند و این سنت به تاسی از اقدام سالار شهیدان و یادآور رفتار جوانمردانه امام حسین (ع) در مقابل سپاه حر می باشد که به روایتی آن حضرت، در روز ۲۷ ذیحجه‏، آب مشکها را در طشتها ریخته و تمام لشکر حر و اسبان آنها را سیراب‏ کردند.

آیین طشت‌ گذاری در استانهای آذری زبان، از ریشه ‌دارترین آیینهای ماه محرم است که در روزهای پایان ماه ذی‌ الحجه برگزار می ‌شود و در حقیقت، برگزاری این آیین، آماده شدن حسینیان برای برگزاری مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان را نوید می ‌دهد.

علت برگزاری مراسم طشت گذاری

در ارتباط با علت و دلیل برگزاری مراسم طشت گذاری نظرات و احتمالات مختلفی وجود دارد؛ عده‌ای اعتقاد بر این دارند که با انجام این مراسم، اهمیت آب و جایگاه آن در حادثه کربلا مورد توجه قرار می ‌گیرد.

برخی از مورخان با توجه به مسیر حرکت کاروان حضرت حسین بن علی(ع) از مکه به سمت کربلا می‌ گویند: براساس روایتهای تاریخی، در مسیر راه کاروان کربلا قبل از رسیدن به دشت نینوا، سربازان حر بن یزید ریاحی در منطقه ‌ای به نام “زباله” راه بر کاروان امام بسته و حرکت آن را متوقف ساخته ‌اند.

در این محل، سالار شهیدان علیرغم کمبود آب دستور می ‌دهند طشتها توسط آبهای موجود در مشکها پر شود که هم یاران حسین و هم سربازان حر از آن استفاده کنند و نیز احشام موجود در هر دو کاروان نیز سیراب شوند.

برگزاری آیین طشت گذاری از دوران صفویه

هرچند که مراسم طشت گذاری از دوران صفویه در اردبیل برگزار شده و قدمتی چندین ساله دارد اما در دو سه دهه اخیر برگزاری این مراسم در سایر شهرهای استان و برخی استانهای همجوار چون آذربایجان شرقی و غربی و زنجان، بناب، تالش و… نیز مورد توجه قرار گرفته است.

محرم داره می اد



لطفی که کرده ای تو به من مادرم نکرد
ای مهربان تر از پدر و مادرم حسین





محرم داره میاد 

حسینیه سیاه پوش شده

آماده ...

آماده برای سینه زدن ، برای روضه ، برای گریه ، برای 10 روز عاشقی...

برای ذکــــر قشنگ



یـــــــا حسیــــــــــــن (ع)

بخوانید وقضاوت کنید

بخوانید وقضاوت کنید

فقط بخون

چرا شیعیان، نماز پنجگانه را در سه نوبت می‌خوانند؟

مظلومیت حضرت زهرا و فاصله دو حدیث!

چرا در اذان اشهد ان علیا ولی الله می‌گویید و به ولایت علی(علیه‌السلام) گواهی می‌دهید؟

آیا شیعه معتقد به تحریف قرآن است؟

چرا شیعیان به هنگام زیارت، در و دیوار حرم را می‌بوسند و به آن‌ها تبرک می‌جویند؟

چرا شیعه، حسنین(علیهماالسلام) را فرزندان رسول خدا(صلی الله علیه و آله) می‌خواند؟

چرا با حضور چندین هزار نفر در غدیر مردم با ابوبکر بیعت کردند؟

چرا حضرت علی (ع) فدک را در زمان خلافتش به اهل بیت (ع) برنگرداند؟

چرا حضرت فاطمه علیهاالسلام فدک را مطالبه می‌فرمود؟

تفاوت عمده تئوری شیعه و غیرشیعه دربارة علم امام چیست؟

شرایطی که اهل‌سنّت برای عزل امام معتقدند تا چه حد با دلایلی که برای تعیین امام اقامه می‌کنند سازگاراست

طواف قبر پیامبر (صلی الله علیه و‌ آله) و ائمه (علیهم السلام) شرک نیست ؟

آیا نامگذاری روزهای هفته به نامهای اهل‌بیت (ع) خرافات نیست ؟

چرا شیعیان از نظریه‌ی عموم مسلمانان (اهل تسنن) پیروی نمی کند؟

خلفای سه گانه و حکام پس از آن ها ، چگونه با نصوص خلافت برخورد کردند ؟

آیا "یاعلی" گفتن شرک است؟



آرشیو نظرات 

تنها جایی که دلیل اشک هایم را نمی پرسند هیئت توست...

تنها جایی
که دلیل اشک هایم را نمی پرسند
هیئت توست...




به خدا دیگه چیزی نمونده ...خیلی دلم برات تنگ شده محرم آخ محرم نمیدونی چقدر دلم برات تنگ شده .نمیدونی وقتی از راه میرسی چه ولوله ای تو عرش راه میندازی ...اخ ماه عزای حسین هستی ماه عزای ارباب ما.ماه عزای همه ی دار وندار ما بچه شیعه ها.....
اخ حسین جان نمیدونی که چقدر دلم برا محرمت تنگ شده ...
قربونت برم حسین ....چی میشه تو این محرم اول برای زیارت حرمت انتخابم کنی و بعدش بهم برات شهادتم رو بدی....
میدونم اقا جون من  که لیاقت ندارم حرم  تو رو ببینم .من گنه کار کجا حرم شه عالمین کجا..
ولی اقا جون هرچی که بد باشم هرچی که گناه کار باشم.به جان مادر حضرت زهرا دوستت دارم ...
به خدا هر چی که باشم دیگه راه آب رو که به خانواده ات نبستم ..
اقا جون نمی دونم امشب چرا اینجوری شدم ولی بدجوری امشب دلم هوایی شده...
وای خدا داره بغض گلوم رو قشار میده  دوست دارم بزن زیر گریه و بلند بلند گریه کنم ..
ولی حیف که نمیشه و شرایطش نیست....
اقا خیلی دوستت دارم ...از ته دل دوست دارم ..
به خدا حیف هست ادم تو رو داشته باشه و گناه کنه تو رو داشته باشه و غم داشته باشه
همیشه تو سینه دعای من اینه
خدا حسین رو از من نگیره

لب های تو مگر چقدر سنگ خورده است؟

لب های تو مگر چقدر سنگ خورده است؟

لب های تو مگر چقدر سنگ خورده است؟

لب های تو مگر چه قدر سنگ خورده است قاری من چقدر صدایت عوض شده تشریف تو به دست همه سنگ داده است اوضاع شهر کوفه برایت عوض شده تو آن حسین لحظه ی گودال نیستی بالای نیزه حال و هوایت عوض شده وقتی ز رو به رو به سرت می کنم نگاه احساس می کنم که نمایت عوض شده

شعر شماره یک
لب های تو مگر چه قدر سنگ خورده است
قاری من چقدر صدایت عوض شده

تشریف تو به دست همه سنگ داده است
اوضاع شهر کوفه برایت عوض شده

تو آن حسین لحظه ی گودال نیستی
بالای نیزه حال و هوایت عوض شده

وقتی ز رو به رو به سرت می کنم نگاه
احساس می کنم که نمایت عوض شده

جا باز کرده حنجره ات روی نیزه ها
در روز چند مرتبه جایت عوض شده

طرز نشستن مژه هایت به روی چشم
ای نور چشم من به فدایت عوض شده

ما بعد از این سپاه تو هستیم "یا حسین"
جنگی دگر شده شهدایت عوض شده

تو باز هم پیمبر در حال خدمتی
با فرق این که شکل هدایت عوض شده
 شعر شماره دو
جماعتی که به سر نیزه ها نظر دارند
نشسته اند زمین تا که سنگ بردارند
خدا به خیر کند -سنگ های بی احساس-
برای کـودک مـان روی نی خطـر دارند

**

بخوان دو آیه نگویند خارجی هستیم
ز ایل و طایفه مان کوفیان خبر دارند؟!
درست لعل لبت را نشانه می گیرند
چقـدر سنـگ زن ماهـر و قـدر دارند

**

دلم شکست، خدا لعنتت کند ای شمر
نـگاه کـن هـمه ی دختـران پـدر دارند
بس است گریه برای جراحت چشمت
نگفته بودم عمو اشک ها ضرر دارند

اینان كه سنگ سوی تو پرتاب می كنند

اینان كه سنگ سوی تو پرتاب می كنند

اینان كه سنگ سوی تو پرتاب می كنند

اینان كه سنگ سوی تو پرتاب می كنند بی حرمتی به آینه را باب می كنند در قتلگاه، آن جگر تشنه ی تو را با مشك های آب خنك، آب می كنند لب های خشك نیزه ی خود را حرامیان از خون سرخ توست كه سیراب می كنند

 شعر شماره یک
شناخت چشم تر عمه این حوالی را
شناخت تك تك این قوم لا ابالی را

چقدر خون جگر خورد مرتضی شب ها
ز یادشان ببرد سفره های خالی را

هنوز عمه برایم به گریه می گوید
حكایت تو و آن فصل خشكسالی را

نمی شود كه دگر سمت معجرش نروی؟
به باد گفته ام این جمله ی سوالی را

عطش به جای خودش، كعب نی به جای خودش
شكسته سنگ ملامت دل سفالی را

دلم برای رباب حزینه می سوزد
گرفته در بغلش كودك خیالی را

شبیه مادرتان زخمی ام، زمین گیرم
بگو چه چاره نمایم شكسته بالی را؟
شعر شماره دو
اینان كه سنگ سوی تو پرتاب می كنند
بی حرمتی به آینه را باب می كنند

در قتلگاه، آن جگر تشنه ی تو را
با مشك های آب خنك، آب می كنند

لب های خشك نیزه ی خود را حرامیان
از خون سرخ توست كه سیراب می كنند

عكس سر بریده ی عباس را به نی
در چشم های اهل حرم قاب می كنند

با نوحه ی رباب و تكان دادن سنان
شش ماهه ی تو را سر نی خواب می كنند

این آسمان شب زده را ای هلال عشق
هفده ستاره گرد تو جذاب می كنند

هفده ستاره معتكف چشم هایتان
سجده به سمت قبله ی مهتاب می كنند

هفده ستاره با كلماتی ز جنس اشك
تفسیر سرخ سوره ی احزاب می كنند

شکرخداکه بوی محرم گرفته ام

شکر خدا که بوی محرم گرفته ام

شکر خدا که بوی محرم گرفته ام

ماه عزا رسیده و دل ها پر از غم است مشکی به تن کنید که ماه محرّم است پیراهن سیاه عزاداری حسین احرام نوکری تمامیّ عالم است ماه محرّم آمده خیمه به پا کنید دل های ما حسینیّه ی بزم ماتم است هر کس برای بزم عزا کار می کند مُزدش بُوَد به دست کسی که قدش خم است

 شعر شماره یک
ماه عزا رسیده و دل ها پر از غم است
مشکی به تن کنید که ماه محرّم است

پیراهن سیاه عزاداری حسین
احرام نوکری تمامیّ عالم است

ماه محرّم آمده خیمه به پا کنید
دل های ما حسینیّه ی بزم ماتم است

هر کس برای بزم عزا کار می کند
مُزدش بُوَد به دست کسی که قدش خم است

شکر خدا که حضرت زهرا مرا خرید
لطف و عطای او به گدایش دمادم است

دریای چشممان چقدر موج می زند
یعنی بساط گریه ی ما هم فراهم است

شکر خدا که از غم ارباب بی کفن
چشمم شبیه چشمه ی جوشان زمزم است

آقا قسم به نام تو ما با شما خوشیم
بی تو برای ما همه عالم جهنّم است

گریه برای داغ تو رزق حلال ماست
این اشک ها به زخم عمیق تو مرهم است

بزم تو را به عالم و آدم نمی دهیم
هیئت برای ما به خدا عرش اعظم است

شش گوشه ی حریم تو بیت الحرام ماست
یعنی به داغ اعظم تو سینه مَحرم است

هر کس که دید گوشه ای از روضه های تو
گر خون چکد ز چشم ترش باز هم کم است
شعر شماره دو
شکر خدا که بوی محرم گرفته ام
در کوچه های سینه زنی دم گرفته ام

شکر خدا عبادت من روضه های توست
در دل دوباره هیئت ماتم گرفته ام

گاهی کنار روضه ات از دست می روم
با چشمهای پر شفق و غم گرفته ام

این آبروی نوکری هیئت تو را
از دستمال مشکی اشکم گرفته ام

دیگر هراس روز قیامت نمی برم
وقتی دخیلی از پر پرچم گرفته ام

با تربت تو کام دلم را گشوده اند
عمری اگر که بوی محرم گرفته ام

گفتم میان روضه از اعجاز چشمهات
دیدم رسیده ام به حوالی کربلات






درره خبردور میاید

از ره دور خبر می آید

از ره دور خبر می آید

وقتی نسیم می وزد، این بوی سیب چیست؟ این سرزمین تیره و گرم و غریب چیست؟ بی اختیار باز دلم شور می زند با من بگو گواه دل بی شکیب چیست؟ شاید رباب بشنود آرام تر بگو آن تیرهای چله نشین مهیب چیست؟

 شعر شماره یک
از ره دور خبر می آید
کاروانی ز سفر می آید

راه این قافله را باز کنید
دختر شاه ظفر می آید

معجری را که به سر پوشیده
به رقیّه چقَدَر می آید

آب و آیینه بیارید همه
مادری با دو پسر می آید

وارث رزم حسن، عبدالله
مثل بابا به نظر می آید

قاسم از بس که شهادت طلب است
از لبش شهد شکر می آید

مشک ها را همه پر آب کنید
کودکی با لب تر می آید

قمر قافله ی هاشمیان
از پس ابر به در می آید

چقَدَر کرب و بلا دل گیر است
از غمش حوصله سر می آید

وای از حال یتیمی، وقتی
از لبش خون جگر می آید

حرمله در پی صیدش دارد
با سه تا تیر سه پر می آید
شعر شماره دو
وقتی نسیم می وزد، این بوی سیب چیست؟
این سرزمین تیره و گرم و غریب چیست؟

بی اختیار باز دلم شور می زند
با من بگو گواه دل بی شکیب چیست؟

شاید رباب بشنود آرام تر بگو
آن تیرهای چله نشین مهیب چیست؟

حالا که تیغ خنجرشان برق می زند
فهمیده ام که معنی شیب الخضیب چیست

مادر مرا سپرده به تو جانِ مادرم
آوارگی و یا که اسارت نصیب چیست؟










در تهران به کدام هیات برویم

تهران ) / هیئت کجا برم ؟

  • هیئت صنف لباس فروش‌ها
    با مداحی حاج منصور ارضی
    سه شنبه ها 6 صبح /تهران چهار راه مخبرالدوله ، حسینیه صنف لباس فروش‌ها
  • هیئت الرضا(ع)
    مرثیه سرایی توسط حاج عبدالرضا هلالی
    جمعه شب‌ها - ساعت 22
    تهران - میدان خراسان - حسینیه امام موسی ابن جعفر (ع)
  • بیت الشهدا
    با مداحی حاج حسین سازور
    یک ساعت قبل از نماز مغرب قبله تهران ، خیابان فداییان اسلام خیابان پیلغوش ، بیت الشهدا
  • هیئت روضه الزینب (س) - (قبله تهران)
    با مداحی حاج حمید قلیچ خانی
    چهار شنبه شبها ازساعت 21 تهران(شهرری)،میدان ساعی،بلوار شهید آوینی،کوچه شهید ابراهیمی،حسینیه بیت المهدی (ع)
  • هیئت روضه العباس (ع)
    با مداحی حاج حسین سیب سرخی
    شنبه شب ها ساعت 21 / پیروزی ، بعد از چهارراه کوکاکولا ، نبش خیابان کریمشاهیان ، حسینیه جوانان حسینی هیئت روضة العباس (ع)
  • هیات محبان فاطمه زهرا (س) رزمندگان غرب تهران
    با مداحی حاج سعید حدادیان
    پنجشنبه 6 صبح خیابان آزادی بعد از بزرگراه یادگار امام ، مهدیه امام حسن مجتبی
  • بين الحرمين (تهران)
    با مداحی كربلايي جواد مقدم
    ساعت : 22:00 چهار راه مخبر الدوله.به سمت بهارستان.كوچه مظفري.حسينه آقا سيد هاشم
  • حسینیه جلوه
    با مداحی حاج حسن خلج
    جمعه ها از ساعت ۷ الی ۱۰ صبح تهران - خ وحدت اسلامی- مقابل پارک شهر-كوچه شهيد كاوه زهره كرماني - حسینیه جلوه

چرازیارت عاشورا بخوانیم

چرا زیارت عاشورا بخوانیم؟

بسم الله الرحمان الرحیم

السَّلام عَلَیْکَ یَا أبَا عَبْدِ اللهِ ، السَّلام عَلَیْکَ یَا ابْنَ رَسُولِ اللهِ ، السَّلام عَلَیْکَ یَا ابْنَ أمِیرِ المُؤْمِنینَ ، وَابْنَ سَیِّدِ الوَصِیِّینَ ، السَّلام عَلَیْکَ یَا ابْنَ فاطِمَةَ الزّهراءِ سَیِّدَةِ نِساءِ العالَمِینَ ، السَّلام عَلَیْکَ یَا ثَارَ اللهِ وابْنَ ثارِهِ وَالْوِتْرَ المَوْتُورَ ، السَّلام عَلَیْکَ وَعَلَى الأرواحِ الّتی حَلّتْ بِفِنائِکَ ،عَلَیْکُمْ مِنّی جَمیعاً سَلامُ اللهِ أبَداً ما بَقِیتُ وَبَقِیَ اللیْلُ وَالنَّهارُ.یَا أبَا عَبْدِ اللهِ ، لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِیَّةُ ، وجَلّتْ وعَظُمَتْ المُصِیبَةُ بِکَ عَلَیْنا وَعَلَى جَمِیعِ أهْلِ الإسلام ، وَجَلَّتْ وَعَظُمَتْ مُصِیبَتُکَ فِی السَّمَوَاتِ عَلَى جَمِیعِ أهْلِ السَّمَوَاتِ ، فَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً أسَّسَتْ أساسَ الظُّلْمِ وَالجَوْرِ عَلَیْکُمْ أهْلَ البَیْتِ ، وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً دَفَعَتْکُمْ عَنْ مَقامِکُمْ وَأزالَتْکُمْ عَنْ مَراتِبِکُمُ الّتِی رَتَّبَکُمُ اللهُ فِیها ، وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً قَتَلَتْکُمْ ، وَلَعَنَ اللهُ الْمُمَهِّدِینَ لَهُمْ بِالتَّمْکِینِ مِنْ قِتالِکُمْ ، بَرِئْتُ إلى اللهِ وَإلَیْکُمْ مِنْهُمْ وَمِنْ أشْیاعِهِمْ وَأتْباعِهِمْ وَأوْلِیائِهِمْ.یَا أبَا عَبْدِ اللهِ ، إنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ ، وَحَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ وَولیٌ لِمَنْ والاکُم وعدوٌّ لِمَنْ عَاداکُمْ إلى یَوْمِ القِیامَةِ ، وَلَعَنَ اللهُ آل زِیَاد وَآلَ مَرْوانَ ، وَلَعَنَ اللهُ بَنِی اُمَیَّةَ قاطِبَةً ، وَلَعَنَ اللهُ ابْنَ مَرْجانَةَ ، وَلَعَنَ اللهُ عُمَرَ بْنَ سَعْد ، وَلَعَنَ اللهُ شِمْراً ، وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً أسْرَجَتْ وَألْجَمَتْ وَتَهیّأتْ وَتَنَقَّبَتْ لِقِتالِکَ ، بِأبِی أنْتَ وَاُمِّی لَقَدْ عَظُمَ مُصابِی بِکَ ، فَأسْالُ اللهَ الّذِی أکْرَمَ مَقامَکَ ، وَأکْرَمَنِی بِکَ ، أنْ یَرْزُقَنی طَلَبَ ثارِکَ مَعَ إمام مَنْصُور مِنْ أهْلِ بَیْتِ مُحَمَّد صَلّى الله عَلَیْهِ وَآلِهِ. اللهمّ اجْعَلْنی عِنْدَکَ وَجِیهاً بِالحُسَیْنِ عَلَیهِ السَّلام فِی الدُّنْیا وَالآخِرَةِ مِنَ المقَرّبینْ . یَا أبَا عَبْدِ اللهِ ، إنِّی أتَقَرَّبُ إلى اللهِ تعالى ، وَإلَى رَسُولِهِ ، وَإلى أمِیرِ المُؤْمِنینَ ، وَإلَى فاطِمَةَ ، وإلى الحَسَنِ وَإلَیْکَ بِمُوالاتِکَ ، ومُوالاةِ أَولیائِک وَبِالْبَرَاءَةِ مِمَّنْ قَاتَلَکَ وَنَصبَ لَکَ الحَربَ ، وبالْبَرَاءةِ مِمَّنْ أسَّسَ أساسَ الظُّلْمِ وَالجَوْرِ عَلَیْکُمْ ، وَعلى أشیاعِکُم وَأبْرَأُ إلى اللهِ وَإلى رَسُولِهِ وَبِالبراءِةِ مِمَّنْ أسَّسَ أساسَ ذلِکَ ، وَبَنى عَلَیْهِ بُنْیانَهُ ، وَجَرَى فی ظُلْمِهِ وَجَوْرِهِ عَلَیْکُمْ وَعَلَى أشْیاعِکُمْ ، بَرِئْتُ إلى اللهِ وَإلَیْکُمْ مِنْهُمْ ، وَأتَقَرَّبُّ إلى اللهِ وَإلى رَسولِهِ ثُمَّ إلَیْکُمْ بِمُوالاتِکُم وَمُوالاةِ وَلِیِّکُمْ ، وَبِالْبَرَاءَةِ مِنْ أعْدائِکُمْ ،وَالنَّاصِبِینَ لَکُم الحَرْبَ ، وَبِالبَرَاءَةِ مِنْ أشْیاعِهِمْ وَأتْباعِهِمْ ، یا أبا عَبدِ الله إنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ ، وَحَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ ، وَوَلِیٌّ لِمَنْ والاکُمْ ، وَعَدُوٌّ لِمَنْ عاداکُمْ ، فَأسْألُ اللهَ الّذِی أکْرَمَنی بِمَعْرِفَتِکُمْ ، وَمَعْرِفَةِ أوْلِیائِکُمْ ، وَرَزَقَنی البَراءَةَ مِنْ أعْدائِکُمْ ، أنْ یَجْعَلَنی مَعَکُمْ فی الدُّنْیا وَالآخِرَةِ ، وَأنْ یُثَبِّتَ لی عِنْدَکُمْ قَدَمَ صِدْق فی الدُّنْیا وَالآخِرَةِ ، وَأسْألُهُ أنْ یُبَلِّغَنِی الْمقامَ الْمَحْمُودَ لَکُمْ عِنْدَ اللهِ ، وَأنْ یَرْزُقَنِی طَلَبَ ثَارِی مَعَ إمَام مَهْدِیٍّ ظَاهِر نَاطِق بالحقِّ مِنْکُمْ ، وَأسْألُ اللهَ بِحَقِّکُمْ وَبِالشَّأنِ الَّذِی لَکُمْ عِنْدَهُ أنْ یُعْطِیَنِی بِمُصابِی بِکُمْ أفْضَلَ ما یُعْطِی مصاباً بِمُصِیبَتِهِ ، یا لَها منْ مُصِیبَة مَا أعْظَمَها وَأعْظَمَ رَزِیّتهَا فِی الإسلام وَفِی جَمِیعِ أهلِ السَّموَاتِ وَالارْضِ . اللهُمَّ اجْعَلْنی فی مَقامِی هذا مِمَّن تَنالُهُ مِنْکَ صَلَواتٌ وَرَحْمَةٌ وَمَغْفِرَةٌ . اللهُمَّ اجْعَلْ مَحْیایَ مَحْیا مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، وَمَماتی مَماتَ مُحَمَّد وَآل مُحَمَّد . اللهُمَّ إنَّ هَذا یَوْمٌ تَبَرَّکَتْ بِهِ بَنُو اُمَیَّةَ وَابْنُ آکِلَةِ الاکْبادِ ، اللعِینُ بْنُ اللعِینِ عَلَى لِسانِکَ وَلِسانِ نَبِیِّکَ صَلّى الله عَلَیْهِ وَآلِهِ فی کُلِّ مَوْطِن وَمَوْقِف وَقَفَ فِیهِ نَبیُّکَ - صَلّى الله عَلَیْهِ وَآلِهِ - . اللهُمَّ الْعَنْ أبَا سُفْیانَ وَمُعَاوِیَةَ وَیَزیدَ بْنَ مُعَاوِیَةَ وآلَ مَرْوَانَ عَلَیْهِمْ مِنْکَ اللعْنَةُ أبَدَ الآبِدِینَ ، وَهذا یَوْمٌ فَرِحَتْ بِهِ آلُ زِیَاد وَآلُ مَرْوانَ عَلیهِمُ اللَّعْنةُ بِقَتْلِهِمُ الحُسَیْنَ عَلَیْهِ السَّلام ، اللهُمَّ فَضاعِفْ عَلَیْهِمُ اللعْنَ وَالعَذابَ الألیم . اللهُمَّ إنِّی أتَقَرَّبُّ إلَیْکَ فی هذَا الیَوْمِ ، وَفِی مَوْقِفِی هَذا ، وَأیَّامِ حَیَاتِی بِالبَرَاءَةِ مِنْهُمْ، وَاللعْنَةِ عَلَیْهِمْ ، وَبِالْمُوالاةِ لِنَبِیِّکَ وَآلِ نَبِیِّکَ عَلَیِه وعَلَیْهِمُ السَّلام. 

      ثمّ یقول : اللهُمَّ الْعَنْ أوّلَ ظالِم ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، وَآخِرَ تَابِع لَهُ عَلَى ذلِکَ ، اللهُمَّ الْعَنِ العِصابَةَ الَّتِی جاهَدَتِ الْحُسَیْنَ عَلَیْهِ السَّلام وَشایَعَتْ وَبایَعَتْ وَتابَعَتْ عَلَى قَتْلِهِ. اللهُمَّ الْعَنْهم جَمیعاً ( یقول ذلک مائة مرّة ). 

      ثمّ یقول : السَّلام عَلَیْکَ یَا أبا عَبْدِ اللهِ وَعلَى الأرواحِ الّتی حَلّتْ بِفِنائِکَ ، وَأنَاخَت برَحْلِک عَلَیْکَ مِنِّی سَلامُ اللهِ أبَداً مَا بَقِیتُ وَبَقِیَ اللیْلُ وَالنَّهارُ ، وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ العَهْدِ مِنِّی لِزِیَارَتِکُمْ ، أهْلَ البَیتِ السَّلام عَلَى الحُسَیْن ، وَعَلَى عَلیِّ بْنِ الحُسَیْنِ ، وَعَلَى أوْلادِ الحُسَیْنِ ، وَعَلَى أصْحابِ الحُسَینِ الذینَ بَذَلُوا مُهَجَهُم دُونَ الحُسین ( یقول ذلک مائة مرّة ). 

      ثمّ یقول : اللهمَّ خُصَّ أنْتَ أوّلَ ظالم بِاللّعْنِ مِنِّی ، وَابْدَأْ بِهِ أوّلاً ، ثُمَّ الثَّانِی ، وَالثَّالِثَ وَالرَّابِع ، اللهُمَّ الْعَنْ یزِیَدَ خامِساً ، وَالْعَنْ عُبَیْدَ اللهِ بْنَ زِیَاد وَابْنَ مَرْجانَةَ وَعُمَرَ بْنَ سَعْد وَشِمْراً وَآلَ أبی سُفْیانَ وَآلَ زِیَاد وآلَ مَرْوانَ إلَى یَوْمِ القِیامَةِ. 

      ثم تسجد وتقول : اللهمَّ لَکَ الحَمْدُ حَمْدَ الشَّاکِرینَ لَکَ عَلَى مُصابِهِمْ ، الحَمْدُ للهِ عَلَى عَظِیمِ رَزِیّتی. 

      اللهُمَّ ارْزُقْنی شَفاعَةَ الحُسَیْن عَلَیهِ السَّلام یَوْمَ الوُرُودِ ، وَثَبِّتْ لی قَدَمَ صِدْق عِنْدَکَ مَعَ الحُسَیْنِ وَأصْحابِ الحُسَیْن الّذِینَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَیْن عَلَیْهِ السَّلام

اتماس دعا

]" href="http://farhangnews.ir/sites/default/files/content/images/story/12-11/06/12437-45053.gif" class="lightbox-processed">

حضرت امام صادق(ع) فرموده: هرکس بوسیله خواندن زیارت عاشورا، جدم حسین(ع) را زیارت کند " چه از راه دور یا نزدیک" به خدا قسم خداوند هر حاجت مادی و معنوی داشته باشد به او می دهد .

به گزارش فرهنگ به نقل از باشگاه خبرنگاران، وبلاگ حاصل در جدیدترین نوشته خود آورده است:
چند نکته در رابطه با این حدیث قابل ذکر می باشد  :
اول اینکه گوینده مطلب یک امام معصوم است، بنابراین خیلی قابل اهمیت می باشد  .
دوم اینکه امام معصوم قسم می خورد که این تأکیدی براینکه حتماٌ حاجت این شخص را خداوند خواهد داد  .
سوم اینکه می توان در صورتی که امکان نداشته باشد از نزدیک امام حسین(ع) را بوسیله خواندن زیارت عاشورا زیارت کند، از راه دور این کار را انجام دهد  .

چهارم اینکه حاجات مادی و معنوی بوسیله این زیارت توسط خداوند برآورده می گردد  .

برای رسیدن به مقام قرب الهی نیز وسائل گوناگون وجود دارد ولی وسیله مطمئن، راحت، سریع و ... برای رسیدن به خداوند عشق به امام حسین(ع) می باشد  .با عشق و ارادت به سالار شهیدان کربلا می توان سریعتر و مطمئن به هدف رسید.

   برای رسیدن به محبت و عشق و علاقه امام حسین(ع) نیز راههای گوناگون وجود دارد ولی راهی که سریعتر انسان می تواند بوسیله آن به بارگاه امام حسین(ع) راه یابد، و جزو شیفتگان و عشاق سیدالشهداء گردد، از طریق خواندن زیارت عاشورا و خصوصاٌ مداومت به خواندن این زیارت شریف می باشد.

یا ابا عبدالله


دلایل مختلفی برای اثبات این ادعا وجود دارد که عبارتند از :

1- زیارت عاشورا از احادیث قدسی می باشد. روایت صفوان در مورد زیارت عاشورا بیان کننده این امر است که جبرئیل امین این زیارت را از طریق خداوند متعال برای پیامبر(ص) قرائت نمود و این زیارت از طریق معصومین به امام باقر(ع) رسید و از طریق این امام معصوم به دست شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) رسیده است.

2- ائمه ما شیعیان خصوصاٌ امام زمان(ع) تأکید به خواندن و مداومت به خواندن این زیارت شریف داشته اند، چنانچه در ملاقاتی که سید رشتی با امام زمان(ع) داشته اند، امام زمان به سید رشتی می فرمایند: که چرا عاشورا نمی خوانید و بعد سه بار می فرمایند عاشورا، عاشورا، عاشورا.(مفاتیح الجنان- شیخ عباس قمی)

3- علماء وبزرگان ما نیز برخواندن عاشورا و مداومت به آن تأکیدفراوان داشته اند و خود نیز این کار را انجام می داده اند و یکی از علل موفقیت اکثر بزرگان و علماء خواندن زیارت عاشورا بوده است.

    چه بسیار زیبا است که انسان در هر زوز صبح 5 دقیقه از وقت خود را برای سالار شهیدان و زیارت عاشورا قرار دهد. چه صبح و روز زیبائی خواهد بود روزی که با نام و یاد عزیز زهرا(س) شروع شود.

   مطمئن باشید که امام حسین(ع) جواب سلام شما را می دهد. فقط باید دل را پاک کرد تا جواب سلام امام را شنید و یقین داشته باشید که جواب سلام را امام حسین(ع) می دهد، چون جواب سلام واجب است و امام معصوم محال است ترک واجب نماید. فقط باید گوش ما شنوا و لایق شنیدن جواب سلام ایشان باشد

اطلاعیه جلسه هفتگی


 

دراستانه ماه محرم جلسه هفتگی هیات انصارالمحسن (ع)دوشنبه 91/8/15منزل اقای باب الله دیوسالار به ادرس ایزدشهر جنب شهرک ارام شهر کوچه گلسار65شروع مراسم 8/30ضمنا سرویس ایاب وذهاب مهیا می باشد




عکسهایی از حرم امام حسین (ع) وحضرت ابوالفضل (ع) (21عکس)

۲۱ عکس از حرم امام حسین ع وحضرت ابوالفضل ع

sedanema.blogfa.com  بهترین عکسها و موسیقی

sedanema.blogfa.com  بهترین عکسها و موسیقی

 

sedanema.blogfa.com  بهترین عکسها و موسیقی

sedanema.blogfa.com  بهترین عکسها و موسیقی

 

sedanema.blogfa.com  بهترین عکسها و موسیقی

 

sedanema.blogfa.com  بهترین عکسها و موسیقی

 

sedanema.blogfa.com  بهترین عکسها و موسیقی

sedanema.blogfa.com  بهترین عکسها و موسیقی

زمزمه سیاه پوش کردن محرم

زمزمه ی سیاهپوشی محرم

ای ناله‌ غربت

ت به گوشم
ای بـار مصیبتت به دوشم
آغــاز محــرّمت رسیده
بــاید ز غمت سیه بپوشم
مظلوم حسین جان مظلوم حسین جان
****
ایـن رخـت سیه به پیکر مـن
ارث پـدر است و مـادر مـن
این سینه‌ی سرخ و رخت نیلی
این اشـک دو دیـده تـر مـن
مظلوم حسین جان مظلوم حسین جان
****
داغ تـو نمی‌شود فرامـوش
دل با غم تو بوَد هم آغوش

در بـاغ جنـان ز مـاتم تو
زهرا و علی بود سیه پوش
مظلوم حسین جان مظلوم حسین جان
****
ای اهـل عزا محرّم آمد
دیــدار هـلال ماتم آمد
بـاید همگی سیه بپوشید
هنگامه گریه و غم آمد
مظلوم حسین جان مظلوم حسین جان
****
این مـاه عزاست ایهاالناس
نیلی شده صورت گل یاس
خون موج زند ز فرق اکبر
افتد ز بدن دو دست عباس
مظلوم حسین جان مظلوم حسین جان


دل‌ها ز شرار غم کباب است
بر چرخ صدای «آب آب» است
در دست سکینه جـام خـالی
خجلت زده از علی رباب است
مظلوم حسین جان مظلوم حسین جان
****
پیـراهن آسمـان سیــاه است
گردون همه غرق دود آه است
زهــرا بــه کنار نعش عباس
زینب بــه کنــار قتلگاه است
مظلوم حسین جان مظلوم حسین جان

دو دریا اشک - غلامرضا سازگار