اطلاعیه

 

قابل توجه همشهریان نور وحومه میرساند جهت اطلاع ازمراسمات هیات انصارالمحسن(ع)شهرستان نورکلمه یازهرا  رابه شماره30006859000255   ارسال نماید

جشن عید غدیر توسط هیات انصارالمحسن(ع)

عكس های حرم حضرت علی (ع)

مراسم جشن عید غدیر توسط هیئت

انصارالمحسن(ع)جمعه 91/8/12منزل برادران

حسینی به ادرس انتهای خ-دانشگاه نرسیده به

گاز پیک نیگ پرکنی شروع مراسم8/30شب به صرف شام

برپایی استگاه صلواتی درروز عید غدر

 

طبق صورت جلسه مورخه 91/8/8ستادغدیر در فرمانداری نوربرپایی استگاه صلواتی روزعیدغدیررا به عهده هیات انصارالمحسن (ع)باهمکاری اداره صنعت ومعدن گذاشتد-وعده ما شنبه 91/8/13ساعت 10صبح جنب اداره پست

قطعه بسیار زیبا از محمود کریمی با نام سرباز شش ماهه

قطعه جدید و فوق العاده زیبا و شنیدنی حاج محمود کریمی به نام سرباز شش ماهه با کیفیت بالا آماده دریافت است.

mahmud karimi قطعه بسیار زیبا از محمود کریمی با نام سرباز شش ماهه

English Translation
حجم فایل : 7.29 مگابایت
دانلود با لینک مستقیم

تقدیم به همه نامردان عالم

محبت به نامرد کردم بسی -محبت نشایدبه هر ناکسی-تهی دست وبی کسی درد نیست-که دردی چودیدارنامرد نیست

مرحوم سید جواد ذاکر -شادی روحش صلوات

میلاد امام هادی (ع) مبارک

اینجا سامرا است. سرزمینی که بیش از هزارسال، دهمین پیشوایمان را در خاک خود جای داده است.
به مناسبت سالروز ولادت امام علی النقی(ع) چشم هایمان را رهسپار مرقدش در سامرا می کنیم.










موضوعات مرتبط: عکس،پوستر،بنر و...مناسبات مذهبی و...، امام هادی (ع)
برچسب‌ها: عکس, پوستر, بارگاه امام هادی, امام هادی, امام علی النقی
[ چهارشنبه 1391/08/10 ] [ 12:16 ] [ ابوذر ] [ نظر بدهید ]
مطالبي در مورد امام هادي(ع)
عبادت امام


امام هادي عليه السلام شب هنگام به پروردگارش روي مي آورد و شب را با حالت خضوع به رکوع و سجده سپري مي کرد و بين پيشاني نوراني اش و زمين، جز سنگ ريزه و خاک حايلي وجود نداشت. پارسايي و انس با پروردگار، آن چنان نمودي در زندگي امام داشت که در مقام بيان برجستگي و صفات والاي آن گرامي به ذکر اين ويژگي پرداخته اند.

ابن کثير مي نويسد: او عابدي  وارسته و زاهد بود. ايشان کمر همت به عبادت بسته، فقيه و پيشوا بود.

ابن عباد حنبلي نيز مي گويد: کان فقيها، اماماً ، متعبدا. (2)

اخلاق حسنه امام


پيشوايان معصوم عليهم السلام انسانهاي کامل و برگزيده اي هستند که به عنوان الگوهاي رفتاري هدايت جامعه را به سوي خداوند عهده دار شده اند.
گفتار و منش امامان عليهم السلام، ترسيم "حيات طيبه" انساني و وجودشان تبلور تمامي ارزشهاي الهي است.

نمونه تعبيرامام هادي عليه السلام  در زيارت جامعه کبيره *
معدن رحمت، گنجينه داران دانش، نهايت بردباري و حلم، بنيانهاي کرامت، خلاصه و برگزيده پيامبران، پيشوايان هدايت، چراغهاي تاريکي، پرچمهاي پرهيزکاري، نمونه هاي برتر و حجت هاي خدا بر جهانيان هستند.

امام هادي عليه السلام همچون نياکان خود در برابر ناملايمات بردبار بود و تا جايي که مصلحت اسلام ايجاب مي کرد با دشمنان حق و ناسزا گويان و اهانت کنندگان به ساحت مقدس آن حضرت، با بردباري برخورد مي کرد. "بريحه" عباسي - که از سوي دستگاه خلافت به سمت امام جماعت مکه و مدينه منصوب شده بود- از امام هادي عليه السلام نزد متوکل شکايت کرد و براي او نوشت: اگر خواهان حفظ مکه و مدينه هستي ، "علي بن محمد" را از اين دو شهر بيرون کن زيرا او مردم را به سوي خود خوانده و گروه زيادي از او پيروي کرده اند.

متوکل امام را از کنار حرم رسول خدا صلي الله عليه و آله تبعيد نمود. هنگامي که امام از مدينه به سمت سامرا در حرکت بود، بريحه نيز  همراه ايشان بود. در بين راه بريحه به امام گفت: تو خود مي داني که عامل تبعيد تو من بودم. سوگند مي خورم که چنانچه شکايت مرا نزد خليفه ببري، تمام درختانت را در مدينه آتش مي زنم، خدمتکارانت را مي کُشم و چشمه هاي مزارعت  را کور  مي کنم. بدان که اين کارها را خواهم کرد. امام عليه السلام در جواب فرمود:

«نزديک ترين راه براي شکايت از تو اين بود که ديشب شکايت تو را نزد خدا بردم و من اين شکايت را که بر خدا عرضه کردم نزد غير او، از بندگانش نخواهم برد» بريحه چون اين سخن را از امام شنيد، به دامن آن حضرت افتاد،  تضرع کرد و از ايشان تقاضاي بخشش نمود. امام فرمود: تو را بخشيدم. (3)

امام عليه السلام در بيان ديگران


امام هادي عليه السلام پيوسته تحت نظر حکومتهاي جور بود و سعي مي شد که آن حضرت با پايگاههاي مردمي و افراد جامعه تماس نداشته باشد.  با اين حال آن مقدار از فضايل اخلاقي از ايشان بروز نموده که دانشمندان و حتي دشمنان اهل بيت عليهم السلام را به تحسين آن وجود الهي واداشته است. ابوعبدالله جنيدي از دانشمندان مسلمان مي گويد: سوگند به خدا، او بهترين مردم روي زمين و برترين آفريده هاي الهي است. متوکل در نامه اي که براي امام عليه السلام مي نويسد خاطر نشان مي کند: ميرالمومنين عارف به مقام شماست و حق خويشاوندي را نسبت به شما رعايت مي کند و طبق آنچه مصلحت شما و خانواده تان مي باشد عمل مي کند. (4)

شاگردان امام

بنا براظهار شيخ طوسي، تعداد شاگردان امام هادي عليه السلام بالغ بر 185 نفر بوده است که در ميان آنان چهره هاي برجسته علمي و فقهي فراواني که داراي تاليفات گوناگوني بودند نيز ديده مي شود. در اينجا از برخي شاگردان آن حضرت به طور اختصار ياد مي شود:

1- ايوب بن نوح: مردي امين و مورد وثوق بود و درعبادت و تقوا رتبه والايي داشت، چندان که او را در زمره بندگان صالح خدا شمرده اند. او  وکيل امام هادي و امام عسکري عليهما السلام بود. ايوب به هنگام وفات تنها يکصد و پنجاه دينار از خود به جاي گذاشت، در حالي که مردم گمان مي کردند او پول زيادي دارد.

2- حسن بن راشد: وي از اصحاب امام جواد و امام هادي عليهما السلام شمرده مي شود و نزد آن دو بزرگوار از منزلت و مقام والايي برخوردار بوده است.

3- حسن بن علي ناصر : شيخ طوسي او را از اصحاب امام هادي عليه السلام شمرده است . وي پدر جد سيد مرتضي از سوي مادر است . سيد مرتضي در وصف او مي گويد : مقام و برتري او در دانش و پارسايي ، و فقه روشنتر از خورشيد درخشان است . او بود که اسلام را در "ديلم" نشر داد، بگونه اي که مردم آن سامان به وسيله او از گمراهي به هدايت راه يافته و با دعاي او به حق بازگشتند . صفات پسنديده و اخلاق نيکوي او بيش از آن است که شمرده نشود و روشنتر از آن است که پنهان بماند .

4- عبد العظيم حسني:  وي که نسب شريفش با چهار واسطه به امام حسن مجتبي عليه السلام مي رسد، از ياران امام هادي و امام عسکري عليهما السلام است. عبدالعظيم ، مردي پارسا ، وارسته ، دانشمند ، فقيه و مورد اعتماد و وثوق امام دهم بود . ابو حماد رازي مي گويد : در سامراء بر امام هادي عليه السلام وارد شدم و درباره مسائلي از حلال و حرام از آن حضرت پرسيدم  ، ايشان فرمود : اي حماد ! هر گاه در ناحيه اي که زندگي مي کني ، مشکلي در امر دين ، برايت پيش آمد از عبد العظيم حسني بپرس و سلام مرا به او برسان .

5- عثمان بن سعيد : وي در سن جواني و در حالي که يازده سال از عمرش مي گذشت ، افتخار شاگردي امام را پيدا نمود. امام هادي عليه السلام در مورد او به احمد بن اسحاق قمي فرمود : عثمان بن سعيد ، ثقه و امين من است ، هر چه به شما بگويد از سوي من گفته و هر چه به شما القا کند از ناحيه من القا کرده است. (5)

عیادت رهبر انقلاب از آیت‌الله حسن‌زاده آملی

بیمارستان‌های تهران از آیت‌الله حسن‌زاده آملی عیادت كردند.
رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار در جریان مداوای آیت‌الله حسن‌زاده آملی قرار گرفتند و سلامتی ایشان را از خداوند متعال مسألت كردند.
علامه حسن‌زاده آملی مدتی در یكی از بیمارستان‌های تهران بستری بودند.







ثواب تربت امام حسین

ثواب تربت امام حسین(ع)

گاهی انسان در پیشگاه ربوبی چنان ارزش و منزلت پیدا می کند که تقدّس و عظمت و طهارت روح او در سایر متعلقات وی اثر گذاشته و آن ها را نیز ارزشمند می کند.
در مورد امام حسین(ع) عظمت روح و حماسه ای که انجام داده، آن قدر ارزش دارد که بر خاک او نیز تأثیر گذاشته است.
حضرت امام حسین(ع) سرور آزادگان و سالار شهیدان راه حق و فضیلت و آزادی است، چون تمام هستی اش (جان و مال و عیالش) را در راه محبوب داد. خدا نیز شهادتش را منشأ بیداری ها و کسب آزادی و فضیلت، نامش را یادآور عشق و آزادگی، خاندانش را منبع امامت و کرامت، قبرش را پناهگاه بی پنهاهان، و بارگاهش را محل استجابت دعا و تربتش را شفای بیماری ها قرار داد. در تربت امام حسین(ع) آثار و ثواب هایی است که به اختصار می آوریم:
1ـ شفای بیماران و درمان هر درد است. حضرت موسی بن جعفر(ع) فرمود:"خداوند تربت جدّم حسین را برای شیعیان ما شفا قرار داده است".
2ـ افطار کردن با تربت.
3ـ امان از ترس است.
4ـ بوییدن و بوسیدنش ثواب دارد.
5ـ تبرک جستن.
6ـ تسبیح از تربت درست کردن که روایات بسیار زیادی در فضیلت تسبیح تربت وارد شده، حتی گفته شده که گفتن یک سبحان الله با تسبیح تربت شش هزار ثواب دارد، و نیز گرداندن تسبیح تربت در دست بدون ذکر گفتن، ثواب ذکر دارد.
7ـ خوردن کمی از تربت در روز عاشورا.
8ـ سجده بر تربت که ثواب زیاد دارد و هفت حجاب را پاره می کند (باعث قبولی و پذیرش حق تعالی قرار می گیرد).
9ـ کام نوزادان را با تربت برداشتن.
10ـ فرستادن مقداری از تربت با کالای فروخته شده.
11ـ گذاشتن تربت با میت در قبر که باید مقابل صورت میت در قبر گذاشته شود.
12ـ مخلوط کردن تربت با حنوط که به هفت عضو سجده کننده مالیده می شود.
13ـ نوشتن آیات قرآن، و شهادتین و شهادت به امامت بر کفن میت با تربت امام حسین(ع).

این همه فضایل برای این است که تربت حسین عطر شهادت می دهد.

YA ABAA ABDELLAH

● تصاویری از چشمه آبی كه گرداگرد قبر حضرت ابوالفضل در طواف است

















الهم الرزقناکربلا

گفتم به خدا بین دعایم ، دلتنگ اذان حرم كرب وبلایم

كربلا را نمی توان توصیف كرد ، زبان از بیان اون عاجزه ... كربلا را نمی توان 

سرود ، كربلا میعادگاه است . آنها كه می تونستند گفته اند و مطمئنم باز هم

خواهند گفت ولی برای من كربلا كربلاست ، باید آن راچشید . می دونی گریه در

حرم وقتی چشمت برای اولین باربه حرم می افته یعنی چی ؟ ابهت حرمه یا چیز

دیگه ؟ شاید باید چشمهات طعم عطش و گریه رو بچشند تا مگر بتونی یك ذره و

كمتر ازآن ، با اسرار عطش امام حسین(ع) و اصحابش آشنا شوی و بفهمی عطش

 یعنی چه و بفهمی كربلا یعنی .... چرا از دیدنش سیر نمی شی ؟ چرا هرچه بیشتر

میگذره بیشتر وابسته می شی ؟ میگن بین الحرمین مثل صفا و مروه می مونه ...

پر از نور... بوی بهشت ... نگاهت رو به حرم امام حسین (ع) می اندازی بعد یه چیزی

 توی گوشت میگه نه ، اذن دخول ورود به حرم مولا رو باید از عباس بگیری. روتو بر 

میگردونی سمت حرم حضرت عباس یاد ادب عباس می افتی ...خیلی قشنگه

نم نم و كم كم طعم عاشقی رو چشیدن ... خیلی قشنگه كربلایی شدن ...

خیلی قشنگه پرواز ... زمانی كه میگن وقت رفتنه بغض گلوت رو می گیره و چون

 نمی تونی فریاد بزنی بگی من نمیخوام برگردم احساس خفگی بهت دست میده

نمی تونی خودتو راضی  كنی باید ازحرم آقا امیر المومنین(ع) دل بكنی و سخت تر

دل كندن از اینجا میشه ، از این مكان مقدس ، دل كندن از اینجا ، از هستی ... کربلا

 

مسلم بن عقیل کیست

 

مسلم بن عقیل كیست؟

در میان جوانان برومند «بنى هاشم» مسلم، فرزند عقیل یكى از چهره هاى تابناك و شخصیتهاى بارز، به شمار مىرفت.
«عقیل» برادر حضرت على(ع) و دومین فرزند ابوطالب بود.

در ترسیم زیر رابطه نسبى مسلم، آشكارتر است:
ابوطالب: - طالب - عقیل - مسلم - جعفر - على - حسین بن على
مسلم بن عقیل، برادرزاده امیرالمؤمنین و پسر عموى حسین بن على بود. دودمانى كه مسلم در آن رشد یافت، دودمان علم و فضیلت و شرف بود و خاندانى كه شخصیت انسانى و اسلامى مسلم در آن شكل گرفت، بهترین زمینه را براى تربیت و تكامل معنوى و حماسى مسلم فراهم كرد.
از آغاز كودكى، در میان جوانان بنىهاشم بخصوص در كنار امام حسن و امام حسین - علیهما السلام بزرگ شد و كمالات اخلاقى و بنیان ولایت و درسهاى حماسه و ایثار و شجاعت را بخوبى فرا گرفت.
اجداد مسلم كسانى، چون «ابوطالب» و «فاطمه بنت اسد» بودند كه در فرزندان خویش، شجاعت و ایمان و دلاورى را به ارث مىگذاشتند
و مسلم، شاخهاى پربار از این اصل و تبار بود;
و بنا به اصل وراثت، خصلتهاى برجسته را از نیاكان خود به ارث برده بود.
به نقل مورخان، در زمان حكومت آن حضرت (بین سالهاى۳۶ تا۴۰ هجرى) از جانب آن امام، متصدى برخى از منصبهاى نظامى در لشگر بوده است، از جمله در جنگ صفین، وقتى كه امیرالمؤمنین (ع) لشگر خود را صف آرایى مىكرد، امام حسن و امام حسین (ع) و عبدالله بن جعفر و مسلم بن عقیل را بر جناح راست سپاه، مامور كرد.
شناسنامه مسلم را، پیش از آن كه از نیاكان و سرزمین وقبیله جستجو كنیم، باید در فكر، عمل و زندگانىاش بیابیم;
این بهترین معرف مسلم است.
مسلم، در دوران خلافت على (ع) در خدمت آن حضرت، مدافع حق بود و پس از شهادت آن امام، هرگز از حق كه در خاندان او و امامت دو فرزندش، حسنین -علیهما السلام تجسم پیدا كرده بود جدا نشد و عاقبت هم، جان پاكش را بر این آستان فدا كرد.
در دوران امامت ده ساله امام حسن مجتبى (ع) كه از سخت ترین دوره هاى تاریخ اسلام نسبت به پیروان اهلبیت و طرفداران حق بود، مسلم با خلوص هر چه تمام در مسیر حق بود و از باوفاترین یاران و از خواص اصحاب امام حسن محسوب مىشد.
پس از شهادت امام مجتبى (ع) كه امامت به حسین بن على (ع) رسید تا مرگ معاویه كه یك دوره ده ساله بود;
باز مسلم را در كنار امام حسین (ع) مىبینیم.
در این دوره بیست ساله، یعنى از شهادت على (ع) تا حادثه كربلا بسیارى از كسان یا مرعوب تهدیدها شدند یا مجذوب زر و سیم و فریفته دنیا و صحنه حق را رها كردند و یا به معاویه پیوستند و یا انزواى بىدردسر را برگزیدند، ولى آنان كه قلبى سرشار از ایمان و دلى سوخته در راه حق داشتند و مسلمانى را در صبر و مقاومت و مبارزه در شرایط دشوار مىدانستند، امامان حق را تنها نگذاشتند و با زبان و مال و جان و فرزند، به فداكارى در راه خدا و جهاد فى سبیل الله پرداختند.
ارزش و فضیلت پیروان حق در آن دوره، بخصوص وقتى آشكارتر مىشود كه به شرایط دشوار دیندارى و حق پرستى در روزگار سلطه امویان آگاه باشیم.
 
 
 
مسلم در کوفهبه نقل تاریخ در زمان حضور مسلم در كوفه، یكی از همراهان وی به نام شریك بن اعور مریض می‌شود و از آنجا كه عبیدالله بن زیاد او را می‌شناخته، طبق دعوت وی، برای عیادت او رهسپار منزل وی می‌شود، شریك با مسلم قرار می‌گذارندكه اگر اوضاع مناسب شد، شریك طلب آب كند و مسلم از مخفیگاه خود بیرون آمده و ابن‌زیاد را به قتل برساند.
شب هنگام ابن زیاد وارد منزل شریك می‌شود، در حالی كه مسلم در آن منزل مخفی شده بود. شریك چند بار طلب آب می‌كند، لكن مسلم اقدامی نمی‌كند. ابن زیاد هم كه اوضاع را مشكوك می‌یابد بلافاصله از مكان خارج می‌شود، بعد از رفتن ابن‌زیاد علت تعلّل مسلم را سؤال می‌كنند و او پاسخ می‌دهد كه از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) شنیده است كه ایشان دوست ندارند، كسی دیگری را از روی فریب و نیرنگ به قتل برساند.
این حركت مسلم نشانگر رسوخ اسلام ناب و آموزه‌های آن در دل و جان اوست، كه حاضر نیست به‌صورت باطل یك انسان را از بین ببرد ولو او مهدور الدم باشد.

الدكتورسید الجمیلی؛ استشهاد الحسین للامام الطبری، چاپ بیروت، دارالدّیان للتراث، 1408ه.ق، ص 50.

این شخصیت به قدری برای دستگاه اموی خطرساز بود كه یزید در ناصله‌ای به ابن‌زیاد چنین می‌نویسد:
«وقتی به كوفه رسیدی مسلم بن عقیل را احضار كن و اگر بر او چیره شدی او را قتل برسان و تبعید كن».

و این در حالی بود كه جمعیت كثیری با مسلم بیعت كرده بودند كه تاریخ این تعداد را دوازده هزار نفر در اول كار و سپس هیجده هزار نفر شمرده است، و به همین جهت مسلم برای حضرت امام حسین(علیه‌السّلام) نامه‌ای نوشت و اوضاع را برای ورود ایشان مساعد گزارش کرد.
سپس به كوفیان گفت؛ كه اگر از عهد خود سرپیچی كنند تا زمانی كه شمشیر در دستانش باشد با آن‌ها مبارزه می‌كند.

این كلام برای عده‌ای سنگین آمد. از جمله این افراد، نعمان است كه از روی لجاجت خبر كوفه را به به یزید رساند. یزید ملعون به دنبال آگاهی از ورود مسلم به کوفه و جمع آوری سپاه برای امام حسین(علیه‌السّلام)، نامه‌ای را برای ابن‌زیاد -كه آن زمان حاكم بصره بود- ارسال كرد * تا با حضرت مسلم برخورد كند. كار به جایی رسید كه مردم از دور مسلم متفرق شدند، گروهی به بهانه كار، گروهی به بهانه خیرخواهی و جلوگیری از ریخته شدن خون مسلمین، و گروهی هم با تهدید و تطمیع.

در شب آخر مسلم(علیه‌السّلام)، بعد از نماز مغرب و عشاء، بدون منزل و سرپناه در كوچه‌های كوفه سرگردان و تنها شد و صبح روز بعد با لشگریان ابن‌زیاد روبه رو شد، و بین آن‌ها نبرد سختی در گرفت ایشان به حدی از خویش شجاعت نشان دادند كه دشمن فهمید به این صورت كار پیش نمی‌رود. لذا حیله‌ای به كار برده و به او امان دادند، وقتی ایشان خود را تسلیم كردند، آنان عهد خود شكستند و او را دست بسته به دارالاماره منتقل نمودند و پس از كشتن، جنازۀ مطهر وی را ، در نهم ذی‌الحجّه ** سال ۶۱ هجری قمری از بام دارالأماره به زمین انداختند ذكر نموده است.

مراسم عید ولایت توسط هیئت انصارالمحسن(ع)

مراسم جشن شب عیدغدیرجمعه 91/8/12منزل برادران حسینی به ادس انتهای خ- دانشگاه نرسیده به گاز پیک نیگ پر کنی شروع مراسم 8/30شب

 

...

      

        روحی که برد نام تو را روح لطیفیست

                 نفسی که فدای تو نشد نفس ضعیفیست

                              ارباب خجالت نکشم عار ندارم

                                 حمالی هیئت به خدا شغل شریفیست ...

+ نوشته شـــده در پنجشنبه بیست و نهم تیر 1391ساعــت13:35 تــوسط منتظر شهادت | 3 نظر
يا زهرا
 

دل من در پي يك واژه بي خاتمه بود

        اولين واژه كه آمد به نظر، فاطمه بود

 

   .

مادرم فاطمه ...

ازاشك دو چشمان ترم چون درياست

                امسال تمام روزيم از زهراست

                               ازبوي تنور فاطمه فهميدم

                                     سالي كه نكوست از بهارش پيداست

 يا زهرا . . .

.

 

 

 

مااهل کوفه نیستیم علی تنها بماند

          روز و شب ما اگر جهنم گردد
                                                                            شخصیتمان ترور دمادم گردد
           ما بسیجیان نمی گذاریم حتی
                                                                          یک مو زسر خامنه ای کم گردد

اللهم احفظ امامنا الخامنه ای

[ یکشنبه 31 اردیبهشت1391 ] [ 8:16 PM ] [ گمنام ]

برمشامم می رسد هر لحضه بوی کربلا

عکس هوایی از حرم امام حسین(ع) + ضریح شهدای کربلا

میانگین امتیار کاربران: / 33
ضعیفعالی 

تصاویر بیشتر در ادامه....

 




 

 

ضریح شهدای کربلا

 

ضریح شهدای کربلا

ضریح شهدای کربلا

ضریح شهدای کربلا

ضریح شهدای کربلا

ضریح شهدای کربلا

ضریح شهدای کربلا

Share/Save/Bookmark

کجایند مردان بی ادعا

    

شهيدي که سرش از بدنش جدا شده

شیعه حضرت علی(ع)

ایوان نجف عجب صفایی دارد -حیدر بنگر چه بارگاهی دارد

عكس های حرم حضرت علی (ع)

شیعه جوشیده‏ست از غدیر

جلوه‏گر شد بار دیگر طور سینا در غدیر

ریخت از خم ولایت مى به مینا در غدیر


رودها با یكدگر پیوست كم‏كم سیل شد

موج مى‏زد سیل مردم مثل دریا در غدیر


هدیه جبریل بود«الیوم اكملت لكم»

وحى آمد در مبارك باد مولى در غدیر


با وجود فیض«اتممت علیكم نعمتى»

از نزول وحى غوغا بود غوغا در غدیر


بر سر دست نبى هر كس على را دید گفت

آفتاب و ماه زیبا بود زیبا در غدیر


بر لبش گلواژه«من كنت مولا» تا نشست

گلبن پاك ولایت شد شكوفا در غدیر


«بركه خورشید» در تاریخ نامى آشناست

شیعه جوشیده‏ست از آن تاریخ آنجا در غدیر


گر چه در آن لحظه شیرین كسى باور نداشت

مى‏توان انكار دریا كرد حتى در غدیر


باغبان وحى مى‏دانست از روز نخست

عمر كوتاهى‏ست در لبخند گلها در غدیر


دیده‏ها در حسرت یك قطره از آن چشمه ماند

این زلال معرفت خشكید آیا در غدیر؟


دل درون سینه‏ها در تاب و تب بود اى دریغ

كس نمى‏داند چه حالى داشت زهرا در غدیر


"محمد جواد غفورزاده"(شفق)

غدیر عید همه عمر با على بودن

غدیر آینه‏دار على ولى الله ست


غدیر حاصل تبلیغ انبیا همه عمر

غدیر نقش ولاى على به سینه ماست


غدیر یك سند زنده، یك حقیقت محض

غدیر از دل تنگ رسول عقده گشاست


غدیر صفحه تاریخ وال من والاه

غدیر آیه توبیخ عاد من عاد است


هنوز لاله «اكملت دینكم» روید

هنوز طوطى «اتممت نعمتى» گویاست


هنوز خواجه لولاك را نداست بلند

كه هر كه را كه پیمبر منم، على مولاست


بگو كه خصم شود منكر غدیر، چه باك

كه آفتاب، به هر سو نظر كنى پیداست


چو عمر صاعقه كوتاه باد دورانش

خلافتى كه دوامش به كشتن زهراست


"حاج غلامرضا سازگار"

تبریک به زیبا گل عالم هستی مهدی زهرا(س)

عید♣مبارک

آیه «اِنَّما وَلِیُّکُمُ الله...»

تاریخ انتشار: : ۱۳۹۰/۸/۲۳ ۱۳:۴۳1383 مرتبه خوانده شدهمنتشر شده در شاخه: غدیر خم
عده ای نزد پیامبر صلی الله علیه و آله آمدند و عرض کردند: یا رسول الله جانشین شما و صاحب اختیار ما بعد از شما کیست؟ وحی نازل شد و این آیه را آورد: «اِنَّما وَلِیُّکُمُ اللهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذینَ آمَنُو یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤتُونَ الزَّکاةَ وَ هُم راکِعُونَ» یعنی: «صاحب اختیار شما خدا و پیامبر و آن کسی است که نماز را به پا می دارد و صدقه و زکات را در حال رکوع می دهد».
صدقه در حال رکوع برای معرفی شخص امیرالمومنین علیه السلام بود، که این آیه ولایت او را به حکم خداوند اعلام می کرد. پیامبر صلی الله علیه و آله با حاضران برخاستند و به مسجد آمدند. در این حال فقیری را دیدند که از مسجد خارج می شد. حضرت فرمود: آیا کسی چیزی به تو نداد؟ گفت: بلی، این انگشتر را داد. حضرت پرسید: چه کسی آن را به تو داد؟ گفت: آن مردی که مشغول نماز است، و اشاره به علی علیه السلام کرد. فرمود: در چه حالی آن را به تو داد؟ گفت: در حال رکوع!!

در این جا پیامبر صلی الله علیه و آله تکبیر گفتند و همه اهل مسجد نیز تکبیر گفتند.سپس فرمودند: علی بن ابی طالب صاحب اختیار شما
بعد از من است.

حضرت فرمود: سپاس خدایی را که نعمت را برای علی به حد کمال رساند، و گوارایش باد فضیلتی که خداوند به او عطا کرد. این آیه قرآن سند دائمی ولایت و امامت و صاحب اختیاری امیرالمومنین علیه السلام شد که شأن نزول آن به اتفاق همه مفسرین و مورخین و محدثین داستان خاتم بخشی آن حضرت است. همین آیه را پیامبر صلی الله علیه و آله در خطبه غدیر مطرح کردند و نزول آن در شأن امیرالمومنین علیه السلام را به صراحت بیان فرمودند.
به روز شده: : ۱۳۹۰/۸/۲۳ ۱۶:۴۹
چاپ صفحه ارسال به دوستان
صفحه بعدی

 

((

عیدولایت مبارک

(رسول خدا (ص) در این هنگام، بازوی علی(ع) بگرفت و او را بالا برده و به مردم نشان داد، تا آنجا که پاهای وی، محاذی زانوی پیامبر (ص) می­رسید و پس از آن، به سخن ادامه داد):

ای مردم! این علی(ع) ، برادر و وصی من و مخزن علم و خلیفه و جانشین من است بر امّت. علی(ع) مفسّر قرآن، کتاب خداست اوست که مردم را به حق دعوت می­کند و اوست که به هرچه موجب رضا و خوشنودی خداست، عمل کننده است.

اوست که دشمنان حق، در پیکار و ستیز و به فرمانبرداری و اطاعت از خدا، سخت کوش و باز دارنده مردمان از معاصی و نا فرمانیهاست. اوست خلیفه و جانشین رسول خدا، اوست امیر مؤمنان و پیشوا و هادی خلق خدا. اوست که به امر خدا قاتل ((ناکثین)) و ((قاسطین)) و ((مارقین)) است.

(ای مردم!) آنچه می­گویم به فرمان پروردگارم می­گویم و این خواست و دستور حق است که هیچ سخنی از او، به دست من تغییر و تبدیل نپذیرد؛ حال می­گویم: خداوندا! هرکس که علی(ع) دوست می­دارد، دوست بدار و هر کس که با وی دشمن است، دشمن دار. خداوندا! هر کس که علی(ع) انکار کند، لعنت کن و آن کس که پذیرای حق او نباشد، به خشم و غضب خود، گرفتار ساز. خداوندا! اگر اکنون، علی(ع)، ولیّ تو را به خلافت و جانشینی خود معیّن کردم و امری که موجب اکمال دین و اتمام نعمت تو بر این مردم است، بیان کردم، همه و همه به فرمان تو بود اینک تو پسندیده­ای برای ایشان و فرمودی: (( وَ مَن یَبتَغِ غَیرَ الإسلامِ دیناً فَلَن یُقبَلَ مِنهُ وَ هُوَ فی الآخِرۀِ مِنَ الخاسِرینَ))

خداوندا! تو را گواه می­گیرم و کافیست گواهی تو که من به وظایف تبلیغ و رسالت خود عمل کردم.
http://www.parsiblog.com/PhotoAlbum/sobhesepideh/9.gif

مراسم عید ولایت توسط هیئت انصارالمحسن(ع)


مراسم جشن عید غدیر توسط هیئت

انصارالمحسن(ع)جمعه 91/8/12منزل برادران

حسینی به ادرس انتهای خ-دانشگاه نرسیده به

گاز پیک نیگ پرکنی شروع مراسم8/30شب