بخوانید وقضاوت کنید

بخوانید وقضاوت کنید

فقط بخون

چرا شیعیان، نماز پنجگانه را در سه نوبت می‌خوانند؟

مظلومیت حضرت زهرا و فاصله دو حدیث!

چرا در اذان اشهد ان علیا ولی الله می‌گویید و به ولایت علی(علیه‌السلام) گواهی می‌دهید؟

آیا شیعه معتقد به تحریف قرآن است؟

چرا شیعیان به هنگام زیارت، در و دیوار حرم را می‌بوسند و به آن‌ها تبرک می‌جویند؟

چرا شیعه، حسنین(علیهماالسلام) را فرزندان رسول خدا(صلی الله علیه و آله) می‌خواند؟

چرا با حضور چندین هزار نفر در غدیر مردم با ابوبکر بیعت کردند؟

چرا حضرت علی (ع) فدک را در زمان خلافتش به اهل بیت (ع) برنگرداند؟

چرا حضرت فاطمه علیهاالسلام فدک را مطالبه می‌فرمود؟

تفاوت عمده تئوری شیعه و غیرشیعه دربارة علم امام چیست؟

شرایطی که اهل‌سنّت برای عزل امام معتقدند تا چه حد با دلایلی که برای تعیین امام اقامه می‌کنند سازگاراست

طواف قبر پیامبر (صلی الله علیه و‌ آله) و ائمه (علیهم السلام) شرک نیست ؟

آیا نامگذاری روزهای هفته به نامهای اهل‌بیت (ع) خرافات نیست ؟

چرا شیعیان از نظریه‌ی عموم مسلمانان (اهل تسنن) پیروی نمی کند؟

خلفای سه گانه و حکام پس از آن ها ، چگونه با نصوص خلافت برخورد کردند ؟

آیا "یاعلی" گفتن شرک است؟



آرشیو نظرات 

تنها جایی که دلیل اشک هایم را نمی پرسند هیئت توست...

تنها جایی
که دلیل اشک هایم را نمی پرسند
هیئت توست...




به خدا دیگه چیزی نمونده ...خیلی دلم برات تنگ شده محرم آخ محرم نمیدونی چقدر دلم برات تنگ شده .نمیدونی وقتی از راه میرسی چه ولوله ای تو عرش راه میندازی ...اخ ماه عزای حسین هستی ماه عزای ارباب ما.ماه عزای همه ی دار وندار ما بچه شیعه ها.....
اخ حسین جان نمیدونی که چقدر دلم برا محرمت تنگ شده ...
قربونت برم حسین ....چی میشه تو این محرم اول برای زیارت حرمت انتخابم کنی و بعدش بهم برات شهادتم رو بدی....
میدونم اقا جون من  که لیاقت ندارم حرم  تو رو ببینم .من گنه کار کجا حرم شه عالمین کجا..
ولی اقا جون هرچی که بد باشم هرچی که گناه کار باشم.به جان مادر حضرت زهرا دوستت دارم ...
به خدا هر چی که باشم دیگه راه آب رو که به خانواده ات نبستم ..
اقا جون نمی دونم امشب چرا اینجوری شدم ولی بدجوری امشب دلم هوایی شده...
وای خدا داره بغض گلوم رو قشار میده  دوست دارم بزن زیر گریه و بلند بلند گریه کنم ..
ولی حیف که نمیشه و شرایطش نیست....
اقا خیلی دوستت دارم ...از ته دل دوست دارم ..
به خدا حیف هست ادم تو رو داشته باشه و گناه کنه تو رو داشته باشه و غم داشته باشه
همیشه تو سینه دعای من اینه
خدا حسین رو از من نگیره

لب های تو مگر چقدر سنگ خورده است؟

لب های تو مگر چقدر سنگ خورده است؟

لب های تو مگر چقدر سنگ خورده است؟

لب های تو مگر چه قدر سنگ خورده است قاری من چقدر صدایت عوض شده تشریف تو به دست همه سنگ داده است اوضاع شهر کوفه برایت عوض شده تو آن حسین لحظه ی گودال نیستی بالای نیزه حال و هوایت عوض شده وقتی ز رو به رو به سرت می کنم نگاه احساس می کنم که نمایت عوض شده

شعر شماره یک
لب های تو مگر چه قدر سنگ خورده است
قاری من چقدر صدایت عوض شده

تشریف تو به دست همه سنگ داده است
اوضاع شهر کوفه برایت عوض شده

تو آن حسین لحظه ی گودال نیستی
بالای نیزه حال و هوایت عوض شده

وقتی ز رو به رو به سرت می کنم نگاه
احساس می کنم که نمایت عوض شده

جا باز کرده حنجره ات روی نیزه ها
در روز چند مرتبه جایت عوض شده

طرز نشستن مژه هایت به روی چشم
ای نور چشم من به فدایت عوض شده

ما بعد از این سپاه تو هستیم "یا حسین"
جنگی دگر شده شهدایت عوض شده

تو باز هم پیمبر در حال خدمتی
با فرق این که شکل هدایت عوض شده
 شعر شماره دو
جماعتی که به سر نیزه ها نظر دارند
نشسته اند زمین تا که سنگ بردارند
خدا به خیر کند -سنگ های بی احساس-
برای کـودک مـان روی نی خطـر دارند

**

بخوان دو آیه نگویند خارجی هستیم
ز ایل و طایفه مان کوفیان خبر دارند؟!
درست لعل لبت را نشانه می گیرند
چقـدر سنـگ زن ماهـر و قـدر دارند

**

دلم شکست، خدا لعنتت کند ای شمر
نـگاه کـن هـمه ی دختـران پـدر دارند
بس است گریه برای جراحت چشمت
نگفته بودم عمو اشک ها ضرر دارند

اینان كه سنگ سوی تو پرتاب می كنند

اینان كه سنگ سوی تو پرتاب می كنند

اینان كه سنگ سوی تو پرتاب می كنند

اینان كه سنگ سوی تو پرتاب می كنند بی حرمتی به آینه را باب می كنند در قتلگاه، آن جگر تشنه ی تو را با مشك های آب خنك، آب می كنند لب های خشك نیزه ی خود را حرامیان از خون سرخ توست كه سیراب می كنند

 شعر شماره یک
شناخت چشم تر عمه این حوالی را
شناخت تك تك این قوم لا ابالی را

چقدر خون جگر خورد مرتضی شب ها
ز یادشان ببرد سفره های خالی را

هنوز عمه برایم به گریه می گوید
حكایت تو و آن فصل خشكسالی را

نمی شود كه دگر سمت معجرش نروی؟
به باد گفته ام این جمله ی سوالی را

عطش به جای خودش، كعب نی به جای خودش
شكسته سنگ ملامت دل سفالی را

دلم برای رباب حزینه می سوزد
گرفته در بغلش كودك خیالی را

شبیه مادرتان زخمی ام، زمین گیرم
بگو چه چاره نمایم شكسته بالی را؟
شعر شماره دو
اینان كه سنگ سوی تو پرتاب می كنند
بی حرمتی به آینه را باب می كنند

در قتلگاه، آن جگر تشنه ی تو را
با مشك های آب خنك، آب می كنند

لب های خشك نیزه ی خود را حرامیان
از خون سرخ توست كه سیراب می كنند

عكس سر بریده ی عباس را به نی
در چشم های اهل حرم قاب می كنند

با نوحه ی رباب و تكان دادن سنان
شش ماهه ی تو را سر نی خواب می كنند

این آسمان شب زده را ای هلال عشق
هفده ستاره گرد تو جذاب می كنند

هفده ستاره معتكف چشم هایتان
سجده به سمت قبله ی مهتاب می كنند

هفده ستاره با كلماتی ز جنس اشك
تفسیر سرخ سوره ی احزاب می كنند

شکرخداکه بوی محرم گرفته ام

شکر خدا که بوی محرم گرفته ام

شکر خدا که بوی محرم گرفته ام

ماه عزا رسیده و دل ها پر از غم است مشکی به تن کنید که ماه محرّم است پیراهن سیاه عزاداری حسین احرام نوکری تمامیّ عالم است ماه محرّم آمده خیمه به پا کنید دل های ما حسینیّه ی بزم ماتم است هر کس برای بزم عزا کار می کند مُزدش بُوَد به دست کسی که قدش خم است

 شعر شماره یک
ماه عزا رسیده و دل ها پر از غم است
مشکی به تن کنید که ماه محرّم است

پیراهن سیاه عزاداری حسین
احرام نوکری تمامیّ عالم است

ماه محرّم آمده خیمه به پا کنید
دل های ما حسینیّه ی بزم ماتم است

هر کس برای بزم عزا کار می کند
مُزدش بُوَد به دست کسی که قدش خم است

شکر خدا که حضرت زهرا مرا خرید
لطف و عطای او به گدایش دمادم است

دریای چشممان چقدر موج می زند
یعنی بساط گریه ی ما هم فراهم است

شکر خدا که از غم ارباب بی کفن
چشمم شبیه چشمه ی جوشان زمزم است

آقا قسم به نام تو ما با شما خوشیم
بی تو برای ما همه عالم جهنّم است

گریه برای داغ تو رزق حلال ماست
این اشک ها به زخم عمیق تو مرهم است

بزم تو را به عالم و آدم نمی دهیم
هیئت برای ما به خدا عرش اعظم است

شش گوشه ی حریم تو بیت الحرام ماست
یعنی به داغ اعظم تو سینه مَحرم است

هر کس که دید گوشه ای از روضه های تو
گر خون چکد ز چشم ترش باز هم کم است
شعر شماره دو
شکر خدا که بوی محرم گرفته ام
در کوچه های سینه زنی دم گرفته ام

شکر خدا عبادت من روضه های توست
در دل دوباره هیئت ماتم گرفته ام

گاهی کنار روضه ات از دست می روم
با چشمهای پر شفق و غم گرفته ام

این آبروی نوکری هیئت تو را
از دستمال مشکی اشکم گرفته ام

دیگر هراس روز قیامت نمی برم
وقتی دخیلی از پر پرچم گرفته ام

با تربت تو کام دلم را گشوده اند
عمری اگر که بوی محرم گرفته ام

گفتم میان روضه از اعجاز چشمهات
دیدم رسیده ام به حوالی کربلات






درره خبردور میاید

از ره دور خبر می آید

از ره دور خبر می آید

وقتی نسیم می وزد، این بوی سیب چیست؟ این سرزمین تیره و گرم و غریب چیست؟ بی اختیار باز دلم شور می زند با من بگو گواه دل بی شکیب چیست؟ شاید رباب بشنود آرام تر بگو آن تیرهای چله نشین مهیب چیست؟

 شعر شماره یک
از ره دور خبر می آید
کاروانی ز سفر می آید

راه این قافله را باز کنید
دختر شاه ظفر می آید

معجری را که به سر پوشیده
به رقیّه چقَدَر می آید

آب و آیینه بیارید همه
مادری با دو پسر می آید

وارث رزم حسن، عبدالله
مثل بابا به نظر می آید

قاسم از بس که شهادت طلب است
از لبش شهد شکر می آید

مشک ها را همه پر آب کنید
کودکی با لب تر می آید

قمر قافله ی هاشمیان
از پس ابر به در می آید

چقَدَر کرب و بلا دل گیر است
از غمش حوصله سر می آید

وای از حال یتیمی، وقتی
از لبش خون جگر می آید

حرمله در پی صیدش دارد
با سه تا تیر سه پر می آید
شعر شماره دو
وقتی نسیم می وزد، این بوی سیب چیست؟
این سرزمین تیره و گرم و غریب چیست؟

بی اختیار باز دلم شور می زند
با من بگو گواه دل بی شکیب چیست؟

شاید رباب بشنود آرام تر بگو
آن تیرهای چله نشین مهیب چیست؟

حالا که تیغ خنجرشان برق می زند
فهمیده ام که معنی شیب الخضیب چیست

مادر مرا سپرده به تو جانِ مادرم
آوارگی و یا که اسارت نصیب چیست؟










در تهران به کدام هیات برویم

تهران ) / هیئت کجا برم ؟

  • هیئت صنف لباس فروش‌ها
    با مداحی حاج منصور ارضی
    سه شنبه ها 6 صبح /تهران چهار راه مخبرالدوله ، حسینیه صنف لباس فروش‌ها
  • هیئت الرضا(ع)
    مرثیه سرایی توسط حاج عبدالرضا هلالی
    جمعه شب‌ها - ساعت 22
    تهران - میدان خراسان - حسینیه امام موسی ابن جعفر (ع)
  • بیت الشهدا
    با مداحی حاج حسین سازور
    یک ساعت قبل از نماز مغرب قبله تهران ، خیابان فداییان اسلام خیابان پیلغوش ، بیت الشهدا
  • هیئت روضه الزینب (س) - (قبله تهران)
    با مداحی حاج حمید قلیچ خانی
    چهار شنبه شبها ازساعت 21 تهران(شهرری)،میدان ساعی،بلوار شهید آوینی،کوچه شهید ابراهیمی،حسینیه بیت المهدی (ع)
  • هیئت روضه العباس (ع)
    با مداحی حاج حسین سیب سرخی
    شنبه شب ها ساعت 21 / پیروزی ، بعد از چهارراه کوکاکولا ، نبش خیابان کریمشاهیان ، حسینیه جوانان حسینی هیئت روضة العباس (ع)
  • هیات محبان فاطمه زهرا (س) رزمندگان غرب تهران
    با مداحی حاج سعید حدادیان
    پنجشنبه 6 صبح خیابان آزادی بعد از بزرگراه یادگار امام ، مهدیه امام حسن مجتبی
  • بين الحرمين (تهران)
    با مداحی كربلايي جواد مقدم
    ساعت : 22:00 چهار راه مخبر الدوله.به سمت بهارستان.كوچه مظفري.حسينه آقا سيد هاشم
  • حسینیه جلوه
    با مداحی حاج حسن خلج
    جمعه ها از ساعت ۷ الی ۱۰ صبح تهران - خ وحدت اسلامی- مقابل پارک شهر-كوچه شهيد كاوه زهره كرماني - حسینیه جلوه

چرازیارت عاشورا بخوانیم

چرا زیارت عاشورا بخوانیم؟

بسم الله الرحمان الرحیم

السَّلام عَلَیْکَ یَا أبَا عَبْدِ اللهِ ، السَّلام عَلَیْکَ یَا ابْنَ رَسُولِ اللهِ ، السَّلام عَلَیْکَ یَا ابْنَ أمِیرِ المُؤْمِنینَ ، وَابْنَ سَیِّدِ الوَصِیِّینَ ، السَّلام عَلَیْکَ یَا ابْنَ فاطِمَةَ الزّهراءِ سَیِّدَةِ نِساءِ العالَمِینَ ، السَّلام عَلَیْکَ یَا ثَارَ اللهِ وابْنَ ثارِهِ وَالْوِتْرَ المَوْتُورَ ، السَّلام عَلَیْکَ وَعَلَى الأرواحِ الّتی حَلّتْ بِفِنائِکَ ،عَلَیْکُمْ مِنّی جَمیعاً سَلامُ اللهِ أبَداً ما بَقِیتُ وَبَقِیَ اللیْلُ وَالنَّهارُ.یَا أبَا عَبْدِ اللهِ ، لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِیَّةُ ، وجَلّتْ وعَظُمَتْ المُصِیبَةُ بِکَ عَلَیْنا وَعَلَى جَمِیعِ أهْلِ الإسلام ، وَجَلَّتْ وَعَظُمَتْ مُصِیبَتُکَ فِی السَّمَوَاتِ عَلَى جَمِیعِ أهْلِ السَّمَوَاتِ ، فَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً أسَّسَتْ أساسَ الظُّلْمِ وَالجَوْرِ عَلَیْکُمْ أهْلَ البَیْتِ ، وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً دَفَعَتْکُمْ عَنْ مَقامِکُمْ وَأزالَتْکُمْ عَنْ مَراتِبِکُمُ الّتِی رَتَّبَکُمُ اللهُ فِیها ، وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً قَتَلَتْکُمْ ، وَلَعَنَ اللهُ الْمُمَهِّدِینَ لَهُمْ بِالتَّمْکِینِ مِنْ قِتالِکُمْ ، بَرِئْتُ إلى اللهِ وَإلَیْکُمْ مِنْهُمْ وَمِنْ أشْیاعِهِمْ وَأتْباعِهِمْ وَأوْلِیائِهِمْ.یَا أبَا عَبْدِ اللهِ ، إنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ ، وَحَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ وَولیٌ لِمَنْ والاکُم وعدوٌّ لِمَنْ عَاداکُمْ إلى یَوْمِ القِیامَةِ ، وَلَعَنَ اللهُ آل زِیَاد وَآلَ مَرْوانَ ، وَلَعَنَ اللهُ بَنِی اُمَیَّةَ قاطِبَةً ، وَلَعَنَ اللهُ ابْنَ مَرْجانَةَ ، وَلَعَنَ اللهُ عُمَرَ بْنَ سَعْد ، وَلَعَنَ اللهُ شِمْراً ، وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً أسْرَجَتْ وَألْجَمَتْ وَتَهیّأتْ وَتَنَقَّبَتْ لِقِتالِکَ ، بِأبِی أنْتَ وَاُمِّی لَقَدْ عَظُمَ مُصابِی بِکَ ، فَأسْالُ اللهَ الّذِی أکْرَمَ مَقامَکَ ، وَأکْرَمَنِی بِکَ ، أنْ یَرْزُقَنی طَلَبَ ثارِکَ مَعَ إمام مَنْصُور مِنْ أهْلِ بَیْتِ مُحَمَّد صَلّى الله عَلَیْهِ وَآلِهِ. اللهمّ اجْعَلْنی عِنْدَکَ وَجِیهاً بِالحُسَیْنِ عَلَیهِ السَّلام فِی الدُّنْیا وَالآخِرَةِ مِنَ المقَرّبینْ . یَا أبَا عَبْدِ اللهِ ، إنِّی أتَقَرَّبُ إلى اللهِ تعالى ، وَإلَى رَسُولِهِ ، وَإلى أمِیرِ المُؤْمِنینَ ، وَإلَى فاطِمَةَ ، وإلى الحَسَنِ وَإلَیْکَ بِمُوالاتِکَ ، ومُوالاةِ أَولیائِک وَبِالْبَرَاءَةِ مِمَّنْ قَاتَلَکَ وَنَصبَ لَکَ الحَربَ ، وبالْبَرَاءةِ مِمَّنْ أسَّسَ أساسَ الظُّلْمِ وَالجَوْرِ عَلَیْکُمْ ، وَعلى أشیاعِکُم وَأبْرَأُ إلى اللهِ وَإلى رَسُولِهِ وَبِالبراءِةِ مِمَّنْ أسَّسَ أساسَ ذلِکَ ، وَبَنى عَلَیْهِ بُنْیانَهُ ، وَجَرَى فی ظُلْمِهِ وَجَوْرِهِ عَلَیْکُمْ وَعَلَى أشْیاعِکُمْ ، بَرِئْتُ إلى اللهِ وَإلَیْکُمْ مِنْهُمْ ، وَأتَقَرَّبُّ إلى اللهِ وَإلى رَسولِهِ ثُمَّ إلَیْکُمْ بِمُوالاتِکُم وَمُوالاةِ وَلِیِّکُمْ ، وَبِالْبَرَاءَةِ مِنْ أعْدائِکُمْ ،وَالنَّاصِبِینَ لَکُم الحَرْبَ ، وَبِالبَرَاءَةِ مِنْ أشْیاعِهِمْ وَأتْباعِهِمْ ، یا أبا عَبدِ الله إنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ ، وَحَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ ، وَوَلِیٌّ لِمَنْ والاکُمْ ، وَعَدُوٌّ لِمَنْ عاداکُمْ ، فَأسْألُ اللهَ الّذِی أکْرَمَنی بِمَعْرِفَتِکُمْ ، وَمَعْرِفَةِ أوْلِیائِکُمْ ، وَرَزَقَنی البَراءَةَ مِنْ أعْدائِکُمْ ، أنْ یَجْعَلَنی مَعَکُمْ فی الدُّنْیا وَالآخِرَةِ ، وَأنْ یُثَبِّتَ لی عِنْدَکُمْ قَدَمَ صِدْق فی الدُّنْیا وَالآخِرَةِ ، وَأسْألُهُ أنْ یُبَلِّغَنِی الْمقامَ الْمَحْمُودَ لَکُمْ عِنْدَ اللهِ ، وَأنْ یَرْزُقَنِی طَلَبَ ثَارِی مَعَ إمَام مَهْدِیٍّ ظَاهِر نَاطِق بالحقِّ مِنْکُمْ ، وَأسْألُ اللهَ بِحَقِّکُمْ وَبِالشَّأنِ الَّذِی لَکُمْ عِنْدَهُ أنْ یُعْطِیَنِی بِمُصابِی بِکُمْ أفْضَلَ ما یُعْطِی مصاباً بِمُصِیبَتِهِ ، یا لَها منْ مُصِیبَة مَا أعْظَمَها وَأعْظَمَ رَزِیّتهَا فِی الإسلام وَفِی جَمِیعِ أهلِ السَّموَاتِ وَالارْضِ . اللهُمَّ اجْعَلْنی فی مَقامِی هذا مِمَّن تَنالُهُ مِنْکَ صَلَواتٌ وَرَحْمَةٌ وَمَغْفِرَةٌ . اللهُمَّ اجْعَلْ مَحْیایَ مَحْیا مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، وَمَماتی مَماتَ مُحَمَّد وَآل مُحَمَّد . اللهُمَّ إنَّ هَذا یَوْمٌ تَبَرَّکَتْ بِهِ بَنُو اُمَیَّةَ وَابْنُ آکِلَةِ الاکْبادِ ، اللعِینُ بْنُ اللعِینِ عَلَى لِسانِکَ وَلِسانِ نَبِیِّکَ صَلّى الله عَلَیْهِ وَآلِهِ فی کُلِّ مَوْطِن وَمَوْقِف وَقَفَ فِیهِ نَبیُّکَ - صَلّى الله عَلَیْهِ وَآلِهِ - . اللهُمَّ الْعَنْ أبَا سُفْیانَ وَمُعَاوِیَةَ وَیَزیدَ بْنَ مُعَاوِیَةَ وآلَ مَرْوَانَ عَلَیْهِمْ مِنْکَ اللعْنَةُ أبَدَ الآبِدِینَ ، وَهذا یَوْمٌ فَرِحَتْ بِهِ آلُ زِیَاد وَآلُ مَرْوانَ عَلیهِمُ اللَّعْنةُ بِقَتْلِهِمُ الحُسَیْنَ عَلَیْهِ السَّلام ، اللهُمَّ فَضاعِفْ عَلَیْهِمُ اللعْنَ وَالعَذابَ الألیم . اللهُمَّ إنِّی أتَقَرَّبُّ إلَیْکَ فی هذَا الیَوْمِ ، وَفِی مَوْقِفِی هَذا ، وَأیَّامِ حَیَاتِی بِالبَرَاءَةِ مِنْهُمْ، وَاللعْنَةِ عَلَیْهِمْ ، وَبِالْمُوالاةِ لِنَبِیِّکَ وَآلِ نَبِیِّکَ عَلَیِه وعَلَیْهِمُ السَّلام. 

      ثمّ یقول : اللهُمَّ الْعَنْ أوّلَ ظالِم ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، وَآخِرَ تَابِع لَهُ عَلَى ذلِکَ ، اللهُمَّ الْعَنِ العِصابَةَ الَّتِی جاهَدَتِ الْحُسَیْنَ عَلَیْهِ السَّلام وَشایَعَتْ وَبایَعَتْ وَتابَعَتْ عَلَى قَتْلِهِ. اللهُمَّ الْعَنْهم جَمیعاً ( یقول ذلک مائة مرّة ). 

      ثمّ یقول : السَّلام عَلَیْکَ یَا أبا عَبْدِ اللهِ وَعلَى الأرواحِ الّتی حَلّتْ بِفِنائِکَ ، وَأنَاخَت برَحْلِک عَلَیْکَ مِنِّی سَلامُ اللهِ أبَداً مَا بَقِیتُ وَبَقِیَ اللیْلُ وَالنَّهارُ ، وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ العَهْدِ مِنِّی لِزِیَارَتِکُمْ ، أهْلَ البَیتِ السَّلام عَلَى الحُسَیْن ، وَعَلَى عَلیِّ بْنِ الحُسَیْنِ ، وَعَلَى أوْلادِ الحُسَیْنِ ، وَعَلَى أصْحابِ الحُسَینِ الذینَ بَذَلُوا مُهَجَهُم دُونَ الحُسین ( یقول ذلک مائة مرّة ). 

      ثمّ یقول : اللهمَّ خُصَّ أنْتَ أوّلَ ظالم بِاللّعْنِ مِنِّی ، وَابْدَأْ بِهِ أوّلاً ، ثُمَّ الثَّانِی ، وَالثَّالِثَ وَالرَّابِع ، اللهُمَّ الْعَنْ یزِیَدَ خامِساً ، وَالْعَنْ عُبَیْدَ اللهِ بْنَ زِیَاد وَابْنَ مَرْجانَةَ وَعُمَرَ بْنَ سَعْد وَشِمْراً وَآلَ أبی سُفْیانَ وَآلَ زِیَاد وآلَ مَرْوانَ إلَى یَوْمِ القِیامَةِ. 

      ثم تسجد وتقول : اللهمَّ لَکَ الحَمْدُ حَمْدَ الشَّاکِرینَ لَکَ عَلَى مُصابِهِمْ ، الحَمْدُ للهِ عَلَى عَظِیمِ رَزِیّتی. 

      اللهُمَّ ارْزُقْنی شَفاعَةَ الحُسَیْن عَلَیهِ السَّلام یَوْمَ الوُرُودِ ، وَثَبِّتْ لی قَدَمَ صِدْق عِنْدَکَ مَعَ الحُسَیْنِ وَأصْحابِ الحُسَیْن الّذِینَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَیْن عَلَیْهِ السَّلام

اتماس دعا

]" href="http://farhangnews.ir/sites/default/files/content/images/story/12-11/06/12437-45053.gif" class="lightbox-processed">

حضرت امام صادق(ع) فرموده: هرکس بوسیله خواندن زیارت عاشورا، جدم حسین(ع) را زیارت کند " چه از راه دور یا نزدیک" به خدا قسم خداوند هر حاجت مادی و معنوی داشته باشد به او می دهد .

به گزارش فرهنگ به نقل از باشگاه خبرنگاران، وبلاگ حاصل در جدیدترین نوشته خود آورده است:
چند نکته در رابطه با این حدیث قابل ذکر می باشد  :
اول اینکه گوینده مطلب یک امام معصوم است، بنابراین خیلی قابل اهمیت می باشد  .
دوم اینکه امام معصوم قسم می خورد که این تأکیدی براینکه حتماٌ حاجت این شخص را خداوند خواهد داد  .
سوم اینکه می توان در صورتی که امکان نداشته باشد از نزدیک امام حسین(ع) را بوسیله خواندن زیارت عاشورا زیارت کند، از راه دور این کار را انجام دهد  .

چهارم اینکه حاجات مادی و معنوی بوسیله این زیارت توسط خداوند برآورده می گردد  .

برای رسیدن به مقام قرب الهی نیز وسائل گوناگون وجود دارد ولی وسیله مطمئن، راحت، سریع و ... برای رسیدن به خداوند عشق به امام حسین(ع) می باشد  .با عشق و ارادت به سالار شهیدان کربلا می توان سریعتر و مطمئن به هدف رسید.

   برای رسیدن به محبت و عشق و علاقه امام حسین(ع) نیز راههای گوناگون وجود دارد ولی راهی که سریعتر انسان می تواند بوسیله آن به بارگاه امام حسین(ع) راه یابد، و جزو شیفتگان و عشاق سیدالشهداء گردد، از طریق خواندن زیارت عاشورا و خصوصاٌ مداومت به خواندن این زیارت شریف می باشد.

یا ابا عبدالله


دلایل مختلفی برای اثبات این ادعا وجود دارد که عبارتند از :

1- زیارت عاشورا از احادیث قدسی می باشد. روایت صفوان در مورد زیارت عاشورا بیان کننده این امر است که جبرئیل امین این زیارت را از طریق خداوند متعال برای پیامبر(ص) قرائت نمود و این زیارت از طریق معصومین به امام باقر(ع) رسید و از طریق این امام معصوم به دست شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) رسیده است.

2- ائمه ما شیعیان خصوصاٌ امام زمان(ع) تأکید به خواندن و مداومت به خواندن این زیارت شریف داشته اند، چنانچه در ملاقاتی که سید رشتی با امام زمان(ع) داشته اند، امام زمان به سید رشتی می فرمایند: که چرا عاشورا نمی خوانید و بعد سه بار می فرمایند عاشورا، عاشورا، عاشورا.(مفاتیح الجنان- شیخ عباس قمی)

3- علماء وبزرگان ما نیز برخواندن عاشورا و مداومت به آن تأکیدفراوان داشته اند و خود نیز این کار را انجام می داده اند و یکی از علل موفقیت اکثر بزرگان و علماء خواندن زیارت عاشورا بوده است.

    چه بسیار زیبا است که انسان در هر زوز صبح 5 دقیقه از وقت خود را برای سالار شهیدان و زیارت عاشورا قرار دهد. چه صبح و روز زیبائی خواهد بود روزی که با نام و یاد عزیز زهرا(س) شروع شود.

   مطمئن باشید که امام حسین(ع) جواب سلام شما را می دهد. فقط باید دل را پاک کرد تا جواب سلام امام را شنید و یقین داشته باشید که جواب سلام را امام حسین(ع) می دهد، چون جواب سلام واجب است و امام معصوم محال است ترک واجب نماید. فقط باید گوش ما شنوا و لایق شنیدن جواب سلام ایشان باشد

اطلاعیه جلسه هفتگی


 

دراستانه ماه محرم جلسه هفتگی هیات انصارالمحسن (ع)دوشنبه 91/8/15منزل اقای باب الله دیوسالار به ادرس ایزدشهر جنب شهرک ارام شهر کوچه گلسار65شروع مراسم 8/30ضمنا سرویس ایاب وذهاب مهیا می باشد




عکسهایی از حرم امام حسین (ع) وحضرت ابوالفضل (ع) (21عکس)

۲۱ عکس از حرم امام حسین ع وحضرت ابوالفضل ع

sedanema.blogfa.com  بهترین عکسها و موسیقی

sedanema.blogfa.com  بهترین عکسها و موسیقی

 

sedanema.blogfa.com  بهترین عکسها و موسیقی

sedanema.blogfa.com  بهترین عکسها و موسیقی

 

sedanema.blogfa.com  بهترین عکسها و موسیقی

 

sedanema.blogfa.com  بهترین عکسها و موسیقی

 

sedanema.blogfa.com  بهترین عکسها و موسیقی

sedanema.blogfa.com  بهترین عکسها و موسیقی

زمزمه سیاه پوش کردن محرم

زمزمه ی سیاهپوشی محرم

ای ناله‌ غربت

ت به گوشم
ای بـار مصیبتت به دوشم
آغــاز محــرّمت رسیده
بــاید ز غمت سیه بپوشم
مظلوم حسین جان مظلوم حسین جان
****
ایـن رخـت سیه به پیکر مـن
ارث پـدر است و مـادر مـن
این سینه‌ی سرخ و رخت نیلی
این اشـک دو دیـده تـر مـن
مظلوم حسین جان مظلوم حسین جان
****
داغ تـو نمی‌شود فرامـوش
دل با غم تو بوَد هم آغوش

در بـاغ جنـان ز مـاتم تو
زهرا و علی بود سیه پوش
مظلوم حسین جان مظلوم حسین جان
****
ای اهـل عزا محرّم آمد
دیــدار هـلال ماتم آمد
بـاید همگی سیه بپوشید
هنگامه گریه و غم آمد
مظلوم حسین جان مظلوم حسین جان
****
این مـاه عزاست ایهاالناس
نیلی شده صورت گل یاس
خون موج زند ز فرق اکبر
افتد ز بدن دو دست عباس
مظلوم حسین جان مظلوم حسین جان


دل‌ها ز شرار غم کباب است
بر چرخ صدای «آب آب» است
در دست سکینه جـام خـالی
خجلت زده از علی رباب است
مظلوم حسین جان مظلوم حسین جان
****
پیـراهن آسمـان سیــاه است
گردون همه غرق دود آه است
زهــرا بــه کنار نعش عباس
زینب بــه کنــار قتلگاه است
مظلوم حسین جان مظلوم حسین جان

دو دریا اشک - غلامرضا سازگار

اطلاعیه

 

قابل توجه همشهریان نور وحومه میرساند جهت اطلاع ازمراسمات هیات انصارالمحسن(ع)شهرستان نورکلمه یازهرا  رابه شماره30006859000255   ارسال نماید

جشن عید غدیر توسط هیات انصارالمحسن(ع)

عكس های حرم حضرت علی (ع)

مراسم جشن عید غدیر توسط هیئت

انصارالمحسن(ع)جمعه 91/8/12منزل برادران

حسینی به ادرس انتهای خ-دانشگاه نرسیده به

گاز پیک نیگ پرکنی شروع مراسم8/30شب به صرف شام

برپایی استگاه صلواتی درروز عید غدر

 

طبق صورت جلسه مورخه 91/8/8ستادغدیر در فرمانداری نوربرپایی استگاه صلواتی روزعیدغدیررا به عهده هیات انصارالمحسن (ع)باهمکاری اداره صنعت ومعدن گذاشتد-وعده ما شنبه 91/8/13ساعت 10صبح جنب اداره پست

قطعه بسیار زیبا از محمود کریمی با نام سرباز شش ماهه

قطعه جدید و فوق العاده زیبا و شنیدنی حاج محمود کریمی به نام سرباز شش ماهه با کیفیت بالا آماده دریافت است.

mahmud karimi قطعه بسیار زیبا از محمود کریمی با نام سرباز شش ماهه

English Translation
حجم فایل : 7.29 مگابایت
دانلود با لینک مستقیم

تقدیم به همه نامردان عالم

محبت به نامرد کردم بسی -محبت نشایدبه هر ناکسی-تهی دست وبی کسی درد نیست-که دردی چودیدارنامرد نیست

مرحوم سید جواد ذاکر -شادی روحش صلوات

میلاد امام هادی (ع) مبارک

اینجا سامرا است. سرزمینی که بیش از هزارسال، دهمین پیشوایمان را در خاک خود جای داده است.
به مناسبت سالروز ولادت امام علی النقی(ع) چشم هایمان را رهسپار مرقدش در سامرا می کنیم.










موضوعات مرتبط: عکس،پوستر،بنر و...مناسبات مذهبی و...، امام هادی (ع)
برچسب‌ها: عکس, پوستر, بارگاه امام هادی, امام هادی, امام علی النقی
[ چهارشنبه 1391/08/10 ] [ 12:16 ] [ ابوذر ] [ نظر بدهید ]
مطالبي در مورد امام هادي(ع)
عبادت امام


امام هادي عليه السلام شب هنگام به پروردگارش روي مي آورد و شب را با حالت خضوع به رکوع و سجده سپري مي کرد و بين پيشاني نوراني اش و زمين، جز سنگ ريزه و خاک حايلي وجود نداشت. پارسايي و انس با پروردگار، آن چنان نمودي در زندگي امام داشت که در مقام بيان برجستگي و صفات والاي آن گرامي به ذکر اين ويژگي پرداخته اند.

ابن کثير مي نويسد: او عابدي  وارسته و زاهد بود. ايشان کمر همت به عبادت بسته، فقيه و پيشوا بود.

ابن عباد حنبلي نيز مي گويد: کان فقيها، اماماً ، متعبدا. (2)

اخلاق حسنه امام


پيشوايان معصوم عليهم السلام انسانهاي کامل و برگزيده اي هستند که به عنوان الگوهاي رفتاري هدايت جامعه را به سوي خداوند عهده دار شده اند.
گفتار و منش امامان عليهم السلام، ترسيم "حيات طيبه" انساني و وجودشان تبلور تمامي ارزشهاي الهي است.

نمونه تعبيرامام هادي عليه السلام  در زيارت جامعه کبيره *
معدن رحمت، گنجينه داران دانش، نهايت بردباري و حلم، بنيانهاي کرامت، خلاصه و برگزيده پيامبران، پيشوايان هدايت، چراغهاي تاريکي، پرچمهاي پرهيزکاري، نمونه هاي برتر و حجت هاي خدا بر جهانيان هستند.

امام هادي عليه السلام همچون نياکان خود در برابر ناملايمات بردبار بود و تا جايي که مصلحت اسلام ايجاب مي کرد با دشمنان حق و ناسزا گويان و اهانت کنندگان به ساحت مقدس آن حضرت، با بردباري برخورد مي کرد. "بريحه" عباسي - که از سوي دستگاه خلافت به سمت امام جماعت مکه و مدينه منصوب شده بود- از امام هادي عليه السلام نزد متوکل شکايت کرد و براي او نوشت: اگر خواهان حفظ مکه و مدينه هستي ، "علي بن محمد" را از اين دو شهر بيرون کن زيرا او مردم را به سوي خود خوانده و گروه زيادي از او پيروي کرده اند.

متوکل امام را از کنار حرم رسول خدا صلي الله عليه و آله تبعيد نمود. هنگامي که امام از مدينه به سمت سامرا در حرکت بود، بريحه نيز  همراه ايشان بود. در بين راه بريحه به امام گفت: تو خود مي داني که عامل تبعيد تو من بودم. سوگند مي خورم که چنانچه شکايت مرا نزد خليفه ببري، تمام درختانت را در مدينه آتش مي زنم، خدمتکارانت را مي کُشم و چشمه هاي مزارعت  را کور  مي کنم. بدان که اين کارها را خواهم کرد. امام عليه السلام در جواب فرمود:

«نزديک ترين راه براي شکايت از تو اين بود که ديشب شکايت تو را نزد خدا بردم و من اين شکايت را که بر خدا عرضه کردم نزد غير او، از بندگانش نخواهم برد» بريحه چون اين سخن را از امام شنيد، به دامن آن حضرت افتاد،  تضرع کرد و از ايشان تقاضاي بخشش نمود. امام فرمود: تو را بخشيدم. (3)

امام عليه السلام در بيان ديگران


امام هادي عليه السلام پيوسته تحت نظر حکومتهاي جور بود و سعي مي شد که آن حضرت با پايگاههاي مردمي و افراد جامعه تماس نداشته باشد.  با اين حال آن مقدار از فضايل اخلاقي از ايشان بروز نموده که دانشمندان و حتي دشمنان اهل بيت عليهم السلام را به تحسين آن وجود الهي واداشته است. ابوعبدالله جنيدي از دانشمندان مسلمان مي گويد: سوگند به خدا، او بهترين مردم روي زمين و برترين آفريده هاي الهي است. متوکل در نامه اي که براي امام عليه السلام مي نويسد خاطر نشان مي کند: ميرالمومنين عارف به مقام شماست و حق خويشاوندي را نسبت به شما رعايت مي کند و طبق آنچه مصلحت شما و خانواده تان مي باشد عمل مي کند. (4)

شاگردان امام

بنا براظهار شيخ طوسي، تعداد شاگردان امام هادي عليه السلام بالغ بر 185 نفر بوده است که در ميان آنان چهره هاي برجسته علمي و فقهي فراواني که داراي تاليفات گوناگوني بودند نيز ديده مي شود. در اينجا از برخي شاگردان آن حضرت به طور اختصار ياد مي شود:

1- ايوب بن نوح: مردي امين و مورد وثوق بود و درعبادت و تقوا رتبه والايي داشت، چندان که او را در زمره بندگان صالح خدا شمرده اند. او  وکيل امام هادي و امام عسکري عليهما السلام بود. ايوب به هنگام وفات تنها يکصد و پنجاه دينار از خود به جاي گذاشت، در حالي که مردم گمان مي کردند او پول زيادي دارد.

2- حسن بن راشد: وي از اصحاب امام جواد و امام هادي عليهما السلام شمرده مي شود و نزد آن دو بزرگوار از منزلت و مقام والايي برخوردار بوده است.

3- حسن بن علي ناصر : شيخ طوسي او را از اصحاب امام هادي عليه السلام شمرده است . وي پدر جد سيد مرتضي از سوي مادر است . سيد مرتضي در وصف او مي گويد : مقام و برتري او در دانش و پارسايي ، و فقه روشنتر از خورشيد درخشان است . او بود که اسلام را در "ديلم" نشر داد، بگونه اي که مردم آن سامان به وسيله او از گمراهي به هدايت راه يافته و با دعاي او به حق بازگشتند . صفات پسنديده و اخلاق نيکوي او بيش از آن است که شمرده نشود و روشنتر از آن است که پنهان بماند .

4- عبد العظيم حسني:  وي که نسب شريفش با چهار واسطه به امام حسن مجتبي عليه السلام مي رسد، از ياران امام هادي و امام عسکري عليهما السلام است. عبدالعظيم ، مردي پارسا ، وارسته ، دانشمند ، فقيه و مورد اعتماد و وثوق امام دهم بود . ابو حماد رازي مي گويد : در سامراء بر امام هادي عليه السلام وارد شدم و درباره مسائلي از حلال و حرام از آن حضرت پرسيدم  ، ايشان فرمود : اي حماد ! هر گاه در ناحيه اي که زندگي مي کني ، مشکلي در امر دين ، برايت پيش آمد از عبد العظيم حسني بپرس و سلام مرا به او برسان .

5- عثمان بن سعيد : وي در سن جواني و در حالي که يازده سال از عمرش مي گذشت ، افتخار شاگردي امام را پيدا نمود. امام هادي عليه السلام در مورد او به احمد بن اسحاق قمي فرمود : عثمان بن سعيد ، ثقه و امين من است ، هر چه به شما بگويد از سوي من گفته و هر چه به شما القا کند از ناحيه من القا کرده است. (5)

عیادت رهبر انقلاب از آیت‌الله حسن‌زاده آملی

بیمارستان‌های تهران از آیت‌الله حسن‌زاده آملی عیادت كردند.
رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار در جریان مداوای آیت‌الله حسن‌زاده آملی قرار گرفتند و سلامتی ایشان را از خداوند متعال مسألت كردند.
علامه حسن‌زاده آملی مدتی در یكی از بیمارستان‌های تهران بستری بودند.







ثواب تربت امام حسین

ثواب تربت امام حسین(ع)

گاهی انسان در پیشگاه ربوبی چنان ارزش و منزلت پیدا می کند که تقدّس و عظمت و طهارت روح او در سایر متعلقات وی اثر گذاشته و آن ها را نیز ارزشمند می کند.
در مورد امام حسین(ع) عظمت روح و حماسه ای که انجام داده، آن قدر ارزش دارد که بر خاک او نیز تأثیر گذاشته است.
حضرت امام حسین(ع) سرور آزادگان و سالار شهیدان راه حق و فضیلت و آزادی است، چون تمام هستی اش (جان و مال و عیالش) را در راه محبوب داد. خدا نیز شهادتش را منشأ بیداری ها و کسب آزادی و فضیلت، نامش را یادآور عشق و آزادگی، خاندانش را منبع امامت و کرامت، قبرش را پناهگاه بی پنهاهان، و بارگاهش را محل استجابت دعا و تربتش را شفای بیماری ها قرار داد. در تربت امام حسین(ع) آثار و ثواب هایی است که به اختصار می آوریم:
1ـ شفای بیماران و درمان هر درد است. حضرت موسی بن جعفر(ع) فرمود:"خداوند تربت جدّم حسین را برای شیعیان ما شفا قرار داده است".
2ـ افطار کردن با تربت.
3ـ امان از ترس است.
4ـ بوییدن و بوسیدنش ثواب دارد.
5ـ تبرک جستن.
6ـ تسبیح از تربت درست کردن که روایات بسیار زیادی در فضیلت تسبیح تربت وارد شده، حتی گفته شده که گفتن یک سبحان الله با تسبیح تربت شش هزار ثواب دارد، و نیز گرداندن تسبیح تربت در دست بدون ذکر گفتن، ثواب ذکر دارد.
7ـ خوردن کمی از تربت در روز عاشورا.
8ـ سجده بر تربت که ثواب زیاد دارد و هفت حجاب را پاره می کند (باعث قبولی و پذیرش حق تعالی قرار می گیرد).
9ـ کام نوزادان را با تربت برداشتن.
10ـ فرستادن مقداری از تربت با کالای فروخته شده.
11ـ گذاشتن تربت با میت در قبر که باید مقابل صورت میت در قبر گذاشته شود.
12ـ مخلوط کردن تربت با حنوط که به هفت عضو سجده کننده مالیده می شود.
13ـ نوشتن آیات قرآن، و شهادتین و شهادت به امامت بر کفن میت با تربت امام حسین(ع).

این همه فضایل برای این است که تربت حسین عطر شهادت می دهد.

YA ABAA ABDELLAH

● تصاویری از چشمه آبی كه گرداگرد قبر حضرت ابوالفضل در طواف است

















الهم الرزقناکربلا

گفتم به خدا بین دعایم ، دلتنگ اذان حرم كرب وبلایم

كربلا را نمی توان توصیف كرد ، زبان از بیان اون عاجزه ... كربلا را نمی توان 

سرود ، كربلا میعادگاه است . آنها كه می تونستند گفته اند و مطمئنم باز هم

خواهند گفت ولی برای من كربلا كربلاست ، باید آن راچشید . می دونی گریه در

حرم وقتی چشمت برای اولین باربه حرم می افته یعنی چی ؟ ابهت حرمه یا چیز

دیگه ؟ شاید باید چشمهات طعم عطش و گریه رو بچشند تا مگر بتونی یك ذره و

كمتر ازآن ، با اسرار عطش امام حسین(ع) و اصحابش آشنا شوی و بفهمی عطش

 یعنی چه و بفهمی كربلا یعنی .... چرا از دیدنش سیر نمی شی ؟ چرا هرچه بیشتر

میگذره بیشتر وابسته می شی ؟ میگن بین الحرمین مثل صفا و مروه می مونه ...

پر از نور... بوی بهشت ... نگاهت رو به حرم امام حسین (ع) می اندازی بعد یه چیزی

 توی گوشت میگه نه ، اذن دخول ورود به حرم مولا رو باید از عباس بگیری. روتو بر 

میگردونی سمت حرم حضرت عباس یاد ادب عباس می افتی ...خیلی قشنگه

نم نم و كم كم طعم عاشقی رو چشیدن ... خیلی قشنگه كربلایی شدن ...

خیلی قشنگه پرواز ... زمانی كه میگن وقت رفتنه بغض گلوت رو می گیره و چون

 نمی تونی فریاد بزنی بگی من نمیخوام برگردم احساس خفگی بهت دست میده

نمی تونی خودتو راضی  كنی باید ازحرم آقا امیر المومنین(ع) دل بكنی و سخت تر

دل كندن از اینجا میشه ، از این مكان مقدس ، دل كندن از اینجا ، از هستی ... کربلا

 

مسلم بن عقیل کیست

 

مسلم بن عقیل كیست؟

در میان جوانان برومند «بنى هاشم» مسلم، فرزند عقیل یكى از چهره هاى تابناك و شخصیتهاى بارز، به شمار مىرفت.
«عقیل» برادر حضرت على(ع) و دومین فرزند ابوطالب بود.

در ترسیم زیر رابطه نسبى مسلم، آشكارتر است:
ابوطالب: - طالب - عقیل - مسلم - جعفر - على - حسین بن على
مسلم بن عقیل، برادرزاده امیرالمؤمنین و پسر عموى حسین بن على بود. دودمانى كه مسلم در آن رشد یافت، دودمان علم و فضیلت و شرف بود و خاندانى كه شخصیت انسانى و اسلامى مسلم در آن شكل گرفت، بهترین زمینه را براى تربیت و تكامل معنوى و حماسى مسلم فراهم كرد.
از آغاز كودكى، در میان جوانان بنىهاشم بخصوص در كنار امام حسن و امام حسین - علیهما السلام بزرگ شد و كمالات اخلاقى و بنیان ولایت و درسهاى حماسه و ایثار و شجاعت را بخوبى فرا گرفت.
اجداد مسلم كسانى، چون «ابوطالب» و «فاطمه بنت اسد» بودند كه در فرزندان خویش، شجاعت و ایمان و دلاورى را به ارث مىگذاشتند
و مسلم، شاخهاى پربار از این اصل و تبار بود;
و بنا به اصل وراثت، خصلتهاى برجسته را از نیاكان خود به ارث برده بود.
به نقل مورخان، در زمان حكومت آن حضرت (بین سالهاى۳۶ تا۴۰ هجرى) از جانب آن امام، متصدى برخى از منصبهاى نظامى در لشگر بوده است، از جمله در جنگ صفین، وقتى كه امیرالمؤمنین (ع) لشگر خود را صف آرایى مىكرد، امام حسن و امام حسین (ع) و عبدالله بن جعفر و مسلم بن عقیل را بر جناح راست سپاه، مامور كرد.
شناسنامه مسلم را، پیش از آن كه از نیاكان و سرزمین وقبیله جستجو كنیم، باید در فكر، عمل و زندگانىاش بیابیم;
این بهترین معرف مسلم است.
مسلم، در دوران خلافت على (ع) در خدمت آن حضرت، مدافع حق بود و پس از شهادت آن امام، هرگز از حق كه در خاندان او و امامت دو فرزندش، حسنین -علیهما السلام تجسم پیدا كرده بود جدا نشد و عاقبت هم، جان پاكش را بر این آستان فدا كرد.
در دوران امامت ده ساله امام حسن مجتبى (ع) كه از سخت ترین دوره هاى تاریخ اسلام نسبت به پیروان اهلبیت و طرفداران حق بود، مسلم با خلوص هر چه تمام در مسیر حق بود و از باوفاترین یاران و از خواص اصحاب امام حسن محسوب مىشد.
پس از شهادت امام مجتبى (ع) كه امامت به حسین بن على (ع) رسید تا مرگ معاویه كه یك دوره ده ساله بود;
باز مسلم را در كنار امام حسین (ع) مىبینیم.
در این دوره بیست ساله، یعنى از شهادت على (ع) تا حادثه كربلا بسیارى از كسان یا مرعوب تهدیدها شدند یا مجذوب زر و سیم و فریفته دنیا و صحنه حق را رها كردند و یا به معاویه پیوستند و یا انزواى بىدردسر را برگزیدند، ولى آنان كه قلبى سرشار از ایمان و دلى سوخته در راه حق داشتند و مسلمانى را در صبر و مقاومت و مبارزه در شرایط دشوار مىدانستند، امامان حق را تنها نگذاشتند و با زبان و مال و جان و فرزند، به فداكارى در راه خدا و جهاد فى سبیل الله پرداختند.
ارزش و فضیلت پیروان حق در آن دوره، بخصوص وقتى آشكارتر مىشود كه به شرایط دشوار دیندارى و حق پرستى در روزگار سلطه امویان آگاه باشیم.
 
 
 
مسلم در کوفهبه نقل تاریخ در زمان حضور مسلم در كوفه، یكی از همراهان وی به نام شریك بن اعور مریض می‌شود و از آنجا كه عبیدالله بن زیاد او را می‌شناخته، طبق دعوت وی، برای عیادت او رهسپار منزل وی می‌شود، شریك با مسلم قرار می‌گذارندكه اگر اوضاع مناسب شد، شریك طلب آب كند و مسلم از مخفیگاه خود بیرون آمده و ابن‌زیاد را به قتل برساند.
شب هنگام ابن زیاد وارد منزل شریك می‌شود، در حالی كه مسلم در آن منزل مخفی شده بود. شریك چند بار طلب آب می‌كند، لكن مسلم اقدامی نمی‌كند. ابن زیاد هم كه اوضاع را مشكوك می‌یابد بلافاصله از مكان خارج می‌شود، بعد از رفتن ابن‌زیاد علت تعلّل مسلم را سؤال می‌كنند و او پاسخ می‌دهد كه از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) شنیده است كه ایشان دوست ندارند، كسی دیگری را از روی فریب و نیرنگ به قتل برساند.
این حركت مسلم نشانگر رسوخ اسلام ناب و آموزه‌های آن در دل و جان اوست، كه حاضر نیست به‌صورت باطل یك انسان را از بین ببرد ولو او مهدور الدم باشد.

الدكتورسید الجمیلی؛ استشهاد الحسین للامام الطبری، چاپ بیروت، دارالدّیان للتراث، 1408ه.ق، ص 50.

این شخصیت به قدری برای دستگاه اموی خطرساز بود كه یزید در ناصله‌ای به ابن‌زیاد چنین می‌نویسد:
«وقتی به كوفه رسیدی مسلم بن عقیل را احضار كن و اگر بر او چیره شدی او را قتل برسان و تبعید كن».

و این در حالی بود كه جمعیت كثیری با مسلم بیعت كرده بودند كه تاریخ این تعداد را دوازده هزار نفر در اول كار و سپس هیجده هزار نفر شمرده است، و به همین جهت مسلم برای حضرت امام حسین(علیه‌السّلام) نامه‌ای نوشت و اوضاع را برای ورود ایشان مساعد گزارش کرد.
سپس به كوفیان گفت؛ كه اگر از عهد خود سرپیچی كنند تا زمانی كه شمشیر در دستانش باشد با آن‌ها مبارزه می‌كند.

این كلام برای عده‌ای سنگین آمد. از جمله این افراد، نعمان است كه از روی لجاجت خبر كوفه را به به یزید رساند. یزید ملعون به دنبال آگاهی از ورود مسلم به کوفه و جمع آوری سپاه برای امام حسین(علیه‌السّلام)، نامه‌ای را برای ابن‌زیاد -كه آن زمان حاكم بصره بود- ارسال كرد * تا با حضرت مسلم برخورد كند. كار به جایی رسید كه مردم از دور مسلم متفرق شدند، گروهی به بهانه كار، گروهی به بهانه خیرخواهی و جلوگیری از ریخته شدن خون مسلمین، و گروهی هم با تهدید و تطمیع.

در شب آخر مسلم(علیه‌السّلام)، بعد از نماز مغرب و عشاء، بدون منزل و سرپناه در كوچه‌های كوفه سرگردان و تنها شد و صبح روز بعد با لشگریان ابن‌زیاد روبه رو شد، و بین آن‌ها نبرد سختی در گرفت ایشان به حدی از خویش شجاعت نشان دادند كه دشمن فهمید به این صورت كار پیش نمی‌رود. لذا حیله‌ای به كار برده و به او امان دادند، وقتی ایشان خود را تسلیم كردند، آنان عهد خود شكستند و او را دست بسته به دارالاماره منتقل نمودند و پس از كشتن، جنازۀ مطهر وی را ، در نهم ذی‌الحجّه ** سال ۶۱ هجری قمری از بام دارالأماره به زمین انداختند ذكر نموده است.

مراسم عید ولایت توسط هیئت انصارالمحسن(ع)

مراسم جشن شب عیدغدیرجمعه 91/8/12منزل برادران حسینی به ادس انتهای خ- دانشگاه نرسیده به گاز پیک نیگ پر کنی شروع مراسم 8/30شب

 

...

      

        روحی که برد نام تو را روح لطیفیست

                 نفسی که فدای تو نشد نفس ضعیفیست

                              ارباب خجالت نکشم عار ندارم

                                 حمالی هیئت به خدا شغل شریفیست ...

+ نوشته شـــده در پنجشنبه بیست و نهم تیر 1391ساعــت13:35 تــوسط منتظر شهادت | 3 نظر
يا زهرا
 

دل من در پي يك واژه بي خاتمه بود

        اولين واژه كه آمد به نظر، فاطمه بود

 

   .

مادرم فاطمه ...

ازاشك دو چشمان ترم چون درياست

                امسال تمام روزيم از زهراست

                               ازبوي تنور فاطمه فهميدم

                                     سالي كه نكوست از بهارش پيداست

 يا زهرا . . .

.

 

 

 

مااهل کوفه نیستیم علی تنها بماند

          روز و شب ما اگر جهنم گردد
                                                                            شخصیتمان ترور دمادم گردد
           ما بسیجیان نمی گذاریم حتی
                                                                          یک مو زسر خامنه ای کم گردد

اللهم احفظ امامنا الخامنه ای

[ یکشنبه 31 اردیبهشت1391 ] [ 8:16 PM ] [ گمنام ]

برمشامم می رسد هر لحضه بوی کربلا

عکس هوایی از حرم امام حسین(ع) + ضریح شهدای کربلا

میانگین امتیار کاربران: / 33
ضعیفعالی 

تصاویر بیشتر در ادامه....

 




 

 

ضریح شهدای کربلا

 

ضریح شهدای کربلا

ضریح شهدای کربلا

ضریح شهدای کربلا

ضریح شهدای کربلا

ضریح شهدای کربلا

ضریح شهدای کربلا

Share/Save/Bookmark

کجایند مردان بی ادعا

    

شهيدي که سرش از بدنش جدا شده

شیعه حضرت علی(ع)

ایوان نجف عجب صفایی دارد -حیدر بنگر چه بارگاهی دارد

عكس های حرم حضرت علی (ع)

شیعه جوشیده‏ست از غدیر

جلوه‏گر شد بار دیگر طور سینا در غدیر

ریخت از خم ولایت مى به مینا در غدیر


رودها با یكدگر پیوست كم‏كم سیل شد

موج مى‏زد سیل مردم مثل دریا در غدیر


هدیه جبریل بود«الیوم اكملت لكم»

وحى آمد در مبارك باد مولى در غدیر


با وجود فیض«اتممت علیكم نعمتى»

از نزول وحى غوغا بود غوغا در غدیر


بر سر دست نبى هر كس على را دید گفت

آفتاب و ماه زیبا بود زیبا در غدیر


بر لبش گلواژه«من كنت مولا» تا نشست

گلبن پاك ولایت شد شكوفا در غدیر


«بركه خورشید» در تاریخ نامى آشناست

شیعه جوشیده‏ست از آن تاریخ آنجا در غدیر


گر چه در آن لحظه شیرین كسى باور نداشت

مى‏توان انكار دریا كرد حتى در غدیر


باغبان وحى مى‏دانست از روز نخست

عمر كوتاهى‏ست در لبخند گلها در غدیر


دیده‏ها در حسرت یك قطره از آن چشمه ماند

این زلال معرفت خشكید آیا در غدیر؟


دل درون سینه‏ها در تاب و تب بود اى دریغ

كس نمى‏داند چه حالى داشت زهرا در غدیر


"محمد جواد غفورزاده"(شفق)